Direktlänk till inlägg 29 mars 2014

Fönsterputsning och glassfika och SOOOOOOL!!!!!

Av Sofia - 29 mars 2014 18:46

Var oförskämt pigg idag på morgonen. Det måste varit solen som gav lite extra kraft!!! Helt plöstlig, bara sådär, känner man för att klä sig i linne och kjol (men det tog jag inte på mig). Näpp, flyttkostymen fick det bli. Idag blev det, förutom att ha burit säkert 20 kartonger ut i bilen och in i lägenheten, fönsterputsning. Jag kan väl såhär i efterhand känna att jag var lite väl flat i förhandlingen om slutstädningen eller icke....


Att putsa fönster är inte min grej! That's it! Ingen diskussion. Flammigt, ränder - you name it...o jag HAR försökt med tidningspapper, fönsterputs, bara vatten med en gnutta YES... Jag kan inte och dessutom är det vansinnigt tråkigt. Jag köpte en ny fönsterskrapa för ett tag sedan. Svamp på ena sidan och gummiskrapa på andra. Började på så smått idag och tyckte den var alldeles förträfflig. Men resultatet var icke tillfredsställande. Ränder!!! Å jag blev rätt lack...fönster som ska delas...och jisses VAD skitigt emellan... Å nån slags fönsterisolering (skumgummi) - de räckte att man tittade på den så bara smulades den sönder... De fönster som är belägna ut mot Centralgatan var skitigast - konstigt, he, he.... Efter skrapvarianten testade jag mirakeltrasor just till fönster....har aldrig testat. SIMSALABIM!! Först tar man rejält med blött och eftertorkar med en "finare" variant. Ett kanonresultat! Ja, när solen ligger på...kanske inte men när jag gick därifrån såg det BRA ut!! 


Jag och Stella blev bjuden på glass av min jobbarkompis Pelle. En go paus på balkongen! Tack, den Tip-Top'en satt som en smäck. Per konstaterade att jag INTE har införskaffat nån slagborr ;) men jag fick mig en lektion hur man använder maskinen. (Tror han ska få äran att hålla i den framöver....)


Å en löparrunda var ett MÅSTE idag. Härliga härliga sol. Du är så vansinnigt efterlängtad. I löparlinne - premiär!! Hade kunnat springa dubbla rundan (tror jag) idag men 13 km fick räcka. Det var nog i mesta laget även det..med tanke på hur dagen sett ut men nu öser vi in energi i form av Pasta Carbonara, snart, snart. Å jag ska jag göra en veggo-variant till Jois för hon kommer hem med Robin och käkar! Härligt!!


Idag lägger jag mig åter med en fullständigt utarbetad kropp. Sinnet mitt är ljust och jag är djupt tacksam för att Stella är så upprymd i lägenheten och även att Elin blev överförtjust och tyckte den var cool. Just det betyder så mycket för mig!!


Ha en forsatt mörk lördag (en timme....) Glöm inte att släcka!!


Kram


 

Stella pysslar!!!

 

Ja, här får det helt enkelt bli en dyna och en sittplats. Vilket härligt fönster!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards