Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

7 maj 1996, kl. 07:34 blev världen varmare...

Av Sofia - 7 maj 2014 17:03

Idag för 18 år sedan var det kallt och snö i luften. För mig var det dock rätt svettigt frampå morgonkvisten. Klockan 07:34 föddes Johanna till världen och livet fick en helt annan innebörd. Att bli mamma första gången är ju något otroligt speciellt. En ny och omedelbar kärlek som bara ÄR! Så svårt att förklara med ord. Man vet ju inte hur det är men vår Herre har ju sett till så vi fungerar i den nya rollen - förälder och moder! O fröken duktig skulle ju naturligtvis amma eftersom det var det bästa för barnet. Som jag eller rättare sagt VI slet men till slut gick det ju bra och då blev jag lyckligast och lugnast i världen.


18 år är lång tid eller inte alls. Att du Johanna skulle växa upp så fort och bli lika gammal som jag, ha ha. Jag känner mig ju inte äldre trots att jag är 25 år äldre än du. Just det är ju en mycket härlig känsla. Finns ingen som du Johanna. Helt unik precis som varje människa. I nästan två år sprang du omkring i en guldkjol, sydd av farmor Mai. Du slet faktiskt ut den första när du alltid lekte prinsessa och hon fick sy en ny. Sedan har du haft olika klädfaser.. Mjukisbyxor (alltid) några år i femman -- sjuan....gick inte få på dig nåt annat. Numera är din stil mer sofistikerad och jeans och linnen är verkligen du. Att vi får ser dig i en balklänning i samband med studenten nästa år kan nog båda jag och din far förmodligen fetglömma…. Om jag plockar fram guldkjolen kanske....

   


Du har fötts med en otrolig energi. Du hade tusen små byggprojekt när du en gång i veckan var på ”dagis” i Torset hos mormor och morfar. Allt från fågelbon till små luriga gömmor. Får du för dig något är du outtröttlig. Därför är jag in i själen aldrig orolig för dig. Du är en person som alltid kommer att klara sig – du fixar till det! Att jaga höga betyg har aldrig varit din grej, du kommer heller aldrig att städa ihjäl dig. Å genom detta mår du säkert bra inuti. Du går din egna vägar och jag hoppas att du i framtiden alltid väljer de som är bäst för dig... Din konstnärliga ådra är förbluffande och gör mig så stolt. Jag älskar dig!!!


Ikväll blir det restaurangbesök på Akropolis för hela familjen och jag hoppas de har många goa vegetariska alternativ till vår förstfödda!! Ser fram emot kvällen.


Johanna 1 år



Johanna 8 år.

De första skorna....



Å som ett ytterligare ett bevis på att tösen är stor….. Fick ett mejl från Dexter (skolans administrativa system som hanterar frånvaro, schema, utvecklingsmål etc.) Frågan är om Johanna VILL att behörigheten ska återaktiveras!?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 29 mars 13:13

Igår invigde vi påsken med våra goda vänner Susanne och PA från Sandrydet. Vi tog med dem på promenad och vi besökte Torsa stenar och fortsatte på vår fina ås på andra sidan sjön. Ljuvligt ljummet väder med ett o annat stänk i luften. Vi pausade vid ...

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards