Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

KARLSSON-dagen och mer Karlsson!!

Av Sofia - 27 juli 2014 13:22

En sån härlig lördag med släktingarna Karlsson. Go-fika när vi kom fram och det är ju märkligt hur gott kaffe alltid är trots 30 varma grader...!!!
En strandnära tipspromenad hann vi med och lag 6 vann, bestående av Jonas o min bror Anders. Bra där!!

Sedan blev det mat - underbar lax med goda tillbehör. Lagom tills våra magar mättats kom skyfallet... Slutade med att sex starka karlar höll i partytältet. Allt blött och tempen gick ned mer än 10 grader vilket var skönt. Kaffe o tårta avslutade årets Karlsson-dag och nu är vi uppdaterade på läget. Det syns mest på småttingar att tiden går.... Tusen tack Bosse o Marika för att vi fick komma till Haverdal!!!

Idag söndag blev det en tidig runda på Kungsbackas golfbana tillsammans med Jonas, Erik o Hasse Aldredsson (Daniel Alfredssons pappa). Vilken skön o rolig människa!! Har roligheten med namnet att göra månne? Ja det blev ju inga OS-medaljer idag direkt men helt ok och grabbarna var nog ändå rätt nöjda.

Efteråt blev det ett besök hos Daniels familj. Jonas skulle röja ned sly o buskar på tomten. Kul att få träffa ytterligare en superduktig hockeyspelare o hans goa familj.

Vilken helg! Tack Erik! Å lycka till med pucken kommande säsong. Följer med spänning hur det går, såklart!

Ha en fortsatt go söndag!!

Monica, Anders, Anton, Bosse "Mackan", o Rolf

Pelle, mamma, Jonas, pappa

Jonas o mina svägerskor Monica o Lotta

Här är Ida på väg att hämta sin snabbe lille son

Goooood mat

Nej, det är ingen lek - det regnade så vi fick hålla i tältet...


 

Jakob, Anton o Julia



Fin bana!!! 

Av vissa uttalande att döma gick inte alla bollar dit de skulle...

Har aldrig suttit i en golfbil, än mindre åkt...men denna gick snabbt...

En Paus - Hasse och jag

Hasse o Jonas - hockeypappor som har haft och har mycket kul ihop!


[Bild]

Jodå, han är stabil i gick under sitt hcp

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards