Direktlänk till inlägg 19 september 2014

Vuxenpoäng...

Av Sofia - 19 september 2014 17:21

Fredag!! Igen… Livet består av fredagar. Så känns det inte alltid men på en fredag känns det så.  Promenerade till jobbet idag. Det borde jag ALLTID kunna göra då avståndet inte är mer än 2 km men det är smidigt att ha bilen om man ska skjutsa barn eller handla i samband med hemfärd. Bilen är hursomhelst inte en ”skolbil” men idag fick faktiskt Johanna ha bilen till Brinell. Förstår ju henne naturligtvis….men som hon sa: ”Bara idag mamma….” Vi får se hur det låter nästa gång damen vill ha den.


Naturligtvis glömmer jag matlådan en sån här dag. Får alltså gå fram och tillbaka på lunchen också men eftersom solen värmer upp dagen till sommar gör det absolut ingenting. Å alla som känner mig vet att jag sällan säger nej till att gå/springa och rörelse. Lite bra musik i öronen och det blir sköna små promenader som bryter av mitt stillasittande jobb. Det där kan jag få lite ångest för….att man sitter så mycket still på jobbet. Forskningsrönen duggar numera tätt och ”det kvittar hur mycket du rör dig på fritiden – har du ett stillasittande jobb löper du större risk att få både mag- och tarmcancer”. Vi har diskuterat att starta pausgympa på jobbet men det verkar rinna ut i sanden…  Man kan ju gympa själv på rummet också….men det tar emot då mitt rum ligger bredvid huvudgatan till Café Vipan… Vad ska folk tro om de ser mig hoppa omkring därinne. Alternativet är att byta jobb...ingen bra idé då jag trivs som fisken i vattnet......


Det blev alltså inget genrep ikväll inför morgondagens konsert på Pigalle. Artisterna kommer först i morgon bitti. Detta betyder att jag får en kväll ”extra” och det känns ju som bonus (även om jag mer än väl hade finslipat låtar och dans med sköna musikvänner). Får ladda hemma med städning och att gympa rösten. 4 barn i en vecka på 90 kvm – dammråttorna jublar och förökar sig hej vilt. Blev erbjuden After Work från två håll....sa nej pga hjärnan säger åt mig att det ikväll inte är någon bra idé.....alls... Vuxenpoäng!!!!!


Ha en underbar fredag!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards