Direktlänk till inlägg 31 januari 2015

Härliga Norrköpingsdagar i ett gammalt pappersbruk!!

Av Sofia - 31 januari 2015 18:59

Jag ska inte påstå att jag känner till Norrköping speciellt mycket efter dessa två dagar. Jag vet dock mycket väl vägen från stationen via Scandic City till Louise de Geer. Å är Norrköping lika trevligt som denna lilla promenad är det inte illa. Över bron längs med vattnet - mycket vackert. Jag kan tänka mig hur fint det är på sommaren när den gröna färgen överväger. Nu är landskapet vitt och det har oxå kommit mycket blött och vitt från himlen när vi har traskat fram och tebax.


Härliga dagar med härligt Centerfolk. En sak slår mig när jag har suttit i denna skara som har uppgått till cirka 650 st. Här finns ALLA sorters folk. Unga, äldre och alla spann därimellan. Män, kvinnor - mycket jämnt fördelat. Som relativt ny känner man sig sååå välkommen och det är skön känsla.


Bra seminarium både igår och idag. Lyssnade till Fredrick Federly innan dagens lunch och han pratade om EU och vilka konsekvenser besluten DÄR leder till i våra kommuner. Vi måste skrika högt så det blir totalt förbud att ge grisar antibiotika i fodret. Vi måste få stopp på att veterinärerna i t.ex Danmark skriver ut mängder med dito medel tilll grisarna, mer eller mindre i förebyggande syfte. Det leder till slut till antibiotikaresistens hos människor. Vad händer då? Det kommer att sluta med att vi dör av lunginflammation och relativt enklares sjukdomar vi idag kan stoppa med just antibiotika, att kostnaderna för sjukvården skjuter i höjden, höga kostnader för vikarier när folk blir sjuka(re)..... Fredrick brinner för sitt uppdrag i EU - härligt att se!!


Det som fascinerade mig nästan allra mest under dagarna var......lokalerna!!! Att tillbringa tiden i ett gammalt pappersbruk var helt enkelt för häftigt. I Norrköping har man inte rivit det gamla pappersbruket (Holmen) när produktionen flyttade till andra sidan stan. Här har man byggt om och tagit tillvara. Helt suveränt läckert! Svårt att förklara - måste nästan upplevas. Högt i tak och gammalt tegel.... Å dessutom att få se f.d jordbruksministern Eskil Erlandsson rocka loss till en uppdaterad version av "En krona mer för mjölken" var riktigt roligt... Centerpartister gillar fest och jag har aldrig sett ett dansgolv fyllas så fort som igår!! 


Nu är jag HEMMA!!! Barnen är HEMMA!!! Gott!! Ännu godare är att det var fullt med folk i lägenheten idag på visningen. Känns fantastiskt bra! Å varför skulle de inte komma hit....? Den är ju super!!!


Ha en fin lördagskväll! 


 

Entrén till kvällens festlokal - Värmekyrkan!!

 

Riktigt riktigt härliga lokaler. Här sitter vi "Värmekyrkan" vilket inte var varm alls....men det går att dansa sig varm!!

 

Fredrick Federly pratar EU och det gör han med glöd!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards