Direktlänk till inlägg 14 februari 2015

Alla hjärtan i ett rosa skimmer...

Av Sofia - 14 februari 2015 18:41

Vaknade upp i morse och tror man har drömt alltihopa. Är lägenheten verkligen såld? Kollar en snabbis på Hemnet och det ÄR sant, Centralgatan 24 C är borta.... Hela denna Alla hjärtans dag i ett rosa skimmer. Trots att jag sovit hur dåligt som helst (svårtattvarvaned) är jag glad så glad så glad så glad så glad. Till och med att stå inne i Teliabutiken EN TIMME och försöka tillsammans med personal få ordning på Davids hopplösa iPhone 5 kändes faktiskt helt okej. I vanliga fall hade jag tyckt det varit rätt träligt. Det slutade med att han fick en ny - nåt skumt fel... Han fick i den nya mobilen av någon outgrundlig anledning tillbaka sina kontakter trots att jag inte har gjort någon lyckad iCloud-kopia....hursomhelst - David är nöjd. 


En underbart god fika på Thimons fick avsluta stadsturen idag. Bakelsen var lika vacker som god och det var så skönt att sitta där med barnen ÄVEN om jag saknade en viss annan person - speciellt denna dag!! En solig och skön Spexhultarunda fick jag oxå till innan solen helt gick ned. Vacker dag på alla sätt! Tänk att lyckade fastighetsaffärer t.o.m sätter sig i benen.  


Å TACK alla som gratulerat mig och tänkt på mig i samband med försäljningen. Min svägerska Monica ringde när jag var på hemväg från löparrundan och det är skönt att ha nära och kära som bryr sig. Mor och far har varit ett stort stöd, Jonas har lugnat och peppat på samma gång. Han står stadigt med fötterna på marken trots all min oro och det är inte mycket som kan rubba hans lugn...

Snart taco och Mello för oss och för väldigt många.... För kanske fler blir det BIO   och det hade jag väl oxå ärligen velat se.....denna mycket omtalade premiär... Det kommer fler helger!!!


Ha en fotsatt go lördag!!


 

Thimons och mysfika!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards