Direktlänk till inlägg 29 juni 2015

Livet....som går....

Av Sofia - 29 juni 2015 19:46

Måndag. Regn. Fint regn. Sånt regn som man knappt blir blöt av…(beroende på hur länge man vistas ute). Gläder mig åt att jag ”bara” har knappt två veckor kvar att jobba innan semesterklockan ringer. Även om jag onekligen hade velat stänga av snoozen på mobilen just i morse och tagit ett stadigare grepp om täcket när den svala morgonluften i sovrummet gör sängen om möjligt ännu skönare…… Snart får jag stänga av mobillarmet – kanske det jag längtar allra mest till – att slippa tänka på kalendern….tider…måsten…. Längtar till måndagen den 13 juli. Tåg till Stockholm och bara njuta av vår vackra huvudstad i några dagar. Djurgården, gamla stan, ta dagarna som de kommer… Längtar till att bara vara hemma....ta ett bad (om vattentemperaturen tillåter), läsa böcker, tidningar....


Gläder mig idag åt att Johanna och hennes Alexander kommit hem från Bråvalla och haft det bra utan några missöden. Bra väder och grym musik – härligt!! Gläder mig åt att Elin och David har det bra på sin semester med fadern – att solen och värmen verkar komma på riktigt denna veckan. Gläder mig åt att Stella snart får åka på sin efterlängtade Parisresa...som hon har längtat!


Det är en märklig känsla….att efter en kanonhelg få en slags tomhetskänsla och saknad av den helg som gick…vill göra om och göra om helgens upplevelser. Så fungerar dock inte livet – ingenting går i repris. Alla vardagar som kommer och går – det är också livet. Ju förr man inser detta, desto bättre….men inser man någonsin ”Carpe Diem”. Man kan bli bättre på det men ändå sitter vi där….vid fikabordet på måndagen och suckar lite… Måndag igen…och så längtar man till fredagen…mer eller mindre…det är inte alltid så. Livet består inte av fredagar och lördagar – livet är alla dagar. Livet är varje sekund. För oss som är (förhoppningsvis) friska blir det ibland inte nog….de som mår sämre och är ännu krassligare har bara en önskan = att bli frisk!


Nu ska jag drömma mig bort igen…till minnen från året som har gått. Fixa in de sista korten i mitt fotoalbum. Livet ni vet….


Gokväll!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards