Direktlänk till inlägg 23 augusti 2015

Grönt kort!

Av Sofia - 23 augusti 2015 19:43

Helgen som snart är gången har jag tillbringat mestadels tillbringat på Nässjö Golfbana. De tre senaste dagarna har jag genomfört kurs "Grönt kort" och idag kan jag alltså titulera mig golfare. Trodde nog aldrig det skulle inträffa...faktiskt...även om jag många många gånger har varit sugen. Jag är väl lite dum i huvudet med tanke på att golf tar tiiiiid! Jag har ju liksom inga problem med fritidssysselsättningen innan och jag lär ju inte få större problem om man uttrycker det milt. Att golf tar tid visste jag innan och jag har fått det bekräftat efter helgens kurs. Golf är svårt och det som känns lätt på rangen och vid övningsfältet känns motsatsen när man går på banan. Idag har Jonas och jag gått korthålsbanan och när vartannat slag är pilsnerbollar - då lär ju inte poängen trilla in. (Pilsnerboll - boll rätt ut i skogen snett som f-n....) Men träning ger färdighet förhoppningsvis..... När man har slagit spann efter spann och koncenterar sig läääänge så tappar man - så är det bara. Dessutom har jag förtvivlat ont i hela kroppen. Ryggen värker som jag vet inte vad. Muskler jag inte trodde fanns har gett sig till känna.


Kvällens löparrunda var underbar men ryggen kändes av hela tiden. Löparsuget vann över tveksamheten och träningsvärk är ju ite farligt.


Måste dela med mig av ett inlägg från Facebook som är aktuellt för helgen.... Skrivet av en Elisabeth Ericsson.


Hagamannen blev idag, enligt vad han påstår, misshandlad med en golfklubba.

Spontana tankar:

Han kanske bara råkade komma ivägen när någon övade på sin sving?... Olyckor händer!

Viktigt att komma ihåg att i Sverige är folk oskyldiga tills motsatsen bevisas. Dessutom kan den som svingade golfklubban var full eller inte fattade att hagamannen inte ville ha en golfklubba på huvudet!

Han sa säkert aldrig nej.

Kan ju vara en falsk anmälan också.

Vad har han för historia med golfklubbor? Har han varit nära såna förut?

Kan ha varit en frivillig lek som han tidigare lekt frivilligt?

Han ville det säkert. Han har tidigare spelat golf och gärna haft golfklubbor.

Hur var han klädd? Han kanske hade pikétröja på sig?

Är det någon jag skulle kunna tänka mig att testa rättsystemet med "men hur skulle jag veta? Han sa inte nej (eftersom han var medvetslös)" så är det denna.


Ha en fiiiiiiin kväll!!!!


Hälsningar från en 54-handikappare


 

Grönt kort check! Nu får jag spela på Nässjö golfana med fadder. Tack Jonas att du lurade in mig på detta!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards