Direktlänk till inlägg 23 mars 2016

Fastertankar...

Av Sofia - 23 mars 2016 08:23

Idag är det ingen vanlig dag…. Idag är det mitt första syskonbarns födelsedag. Grattis Anton Karlsson! För 23 år sedan blev jag faster. Just i år är jag DUBBELT så gammal som du Anton! Jisses! Tiden går..... För tillfället befinner du dig på Nya Zeeland – i sagan om ringens land… Vackra platser! Jag vet att du har det superbra långt långt borta från oss. Hoppas din födelsedag är ännu bättre!!!


För 23 år sedan idag befann jag mig på en skidtopp i Trysil. Där i strålande sol fick jag veta att du hade kommit till världen! Mäktigt och häftigt! Inte för att de är det bästa raderna jag skrivit men jag var ju inte så gammal.......


Fastertankar  1993-03-23

 

Igår blev jag något helt nytt

På grund av ett litet, litet knytt

 

Tänk va! Jag blev en faster

Tankar i ett lyckoraster

 

Svägerskan Lotta o min äldste bror

Blev till en son, far och mor

 

En ny gren på detta Karlssonska träd

Ännu en generation – en son så späd

 

Grattis till glädjen Ni har fått

Att föda nytt på vår jord, är ju livets lott…


Sigrid



Å så vill jag ju gratulera min far på hans namnsdag! Idag är det KENNETH! Stort grattis älskade pappa!!


Solen har varit med oss idag, bjudit på både vacker soluppgång o solnedgång. En löpartur har vi hunnit med och att den var skön behöver jag inte ens skriva..... Perfekt väder!!!! Snart ska vi hämta Stella och Daniella efter genomförd Cheerleading i Sporthallen. Lite handling av mjölk och annat som är slut och sedan återstår inte mycket mer av denna dagen....några stekta ägg (jo vi äte andra saker oxå) och en stund i soffan. I morgon är det onsdag men det känns som torsdag för på torsdag är det fredag och fredagen som kommer är lååååång.... Å skulle jag nu ta ledigt på torsdag så är det ju fredag i morgon..... Kort och intensiv vecka!!!


Ha en fortsatt fin kväll!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards