Direktlänk till inlägg 4 juni 2016

Student 2016

Av Sofia - 4 juni 2016 20:41

Vilken underbar dag! Att ta studenten är förenat med så mycket lycka och glädje så man kan inte riktigt fatta. Vi som "ser på" har förmånen att dela glädjen på ett helt fantastiskt sätt. Idag var det dax för Kristin. Min yngste storebrors yngsta dotter. Förutom min egen student den 9 juni 1989 har jag fått vara med om mina brorsbarns stora dagar och min egen dotter (förra året) = sammanlagt 6 ggr och varje gång de springer ut genom Brinellskolans glasdörrar rinner tårarna. Det är en sådan känsla. Så mycket lycka. Så mycket slit är slut. En sån otrolig frihet. Det är verkligen en speciell dag. Jag minns min egen studentdag som om den vore i går. Det är nog därför tårarna kommer....


Vädret såg inte så roligt ut kl. 12.00 i Nässjö. Åskan gick och himlen var öppen. Men....mot alla odds återvände solen och de mörka molnen blåste bort. I trängseln med alla andra väntade vi in de nybakade studentern till öronbedövande men bra musik och man vill ju bara dansa med. Vilket jubel när de dånar ut... Så häftigt!!!


Mysiga och trevliga timmar i Norra Sandsjö med nära och kära. Vädret blev bättre och bättre och maten var supberb. Ostkakan som min mor levererat smakade som alltid underbart gott! Kristin öppnade presenterna och efter några timmar var det dax för henne att ge sig av till nästa fest.... Att fira ihop med sina kompisar!! Tusen tack fam Wetterholm för en kanondag och tack Kristin att vi fick fira denna dag ihop med dig!!!


Nu är det kväll! Mannen i gips och jag tar igen oss i soffan. Johanna och Alexander är även de på väg ut i Nässjös festvimmel och det är nog många som trängs på Hotell Högland dagen till ära.


STORT  GRATTIS  FINA  KRISTIN  TILL STUDENTEN! Jag hade det lite på känn - att det skulle bli stipendie. Det får vi med all säkerhet läsa om i tidningen nästa vecka!! Bra jobbat! Men kom ihåg något från din faster som du förmodligen fått en liten gen av.... Good is enough!


Ha en fortsatt fin kväll!!


 

Så började min morgon. En härlig morgonpromenad till Spexhult. Underbart väder. Ingen kunde tro att åskan gick två timmar senare samt skyfall!!!

 

Nybakad student. SAA13 (samhäll)

 

Mingel i väntan på Kristin

 

Mina fina. Henry, David, Stella, Johanna och Alexander (han är inte min men lite....)

 

Så kom hon äntligen tillbaka från flaket!!

 

Tältet fullt!!

 

David, Stella och Ella

 

Jonas och jag

     

Presentbordet

 

Hela familjen. Monica, Ella, Kristin, Lukas och bror Pelle

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards