Direktlänk till inlägg 11 augusti 2016

Änglar finns....

Av Sofia - 11 augusti 2016 19:56

En extremt tung dag övergick till lycka... Lika mörk som himlen var på förmiddagen lika tungt var mitt sinne. Eftermiddagen bjöd på sol o blå himmel och jag likaså.... Idag har änglarna visat sig....på riktigt!!!

Denna kylan - har tydligen inte varit en sådan kall augustistart på 114 år?!!! Fy attan vad jag ogillar. Regnet behövs verkligen men måste det vara så kallt och blåsigt samtidigt? En helt onödig fråga att ställa då det blir som det blir. Vädret är något vi människor inte lyckats att styra....ännu.... Ett faktum som min hjärna inte riktigt har förstått...

Har större delen av dagen ägnat mig åt att rätta felaktigt konterade leverantörsfakturor. Alla gör vi fel inklusive undertecknad. En av mina uppgifter är att rätta när andra gör fel (får rätta mina egna också för den delen). Har fått träna under åren att meddela vederbörande på ett hyfsat mjukt sätt att de gjort fel samt försöka vara så pedagogisk som möjligt för att eliminera att samma fel upprepas? Ibland kan man ju få "i mina öron" mer eller mindre roliga kommentarer som svar. Nu är jag ytterst medveten om att ekonomer är ett folk för sig och att vi tänker på siffror på ett annorlunda sätt jämfört med säljare, projektledare eller vad det nu månde vara.... Jag gör mitt bästa och jag vill att andra ska göra det också. Teamwork och respekt för varandras sysslor är en bra början!

Ringt om mitt onda ben till Smålands Rygg- och Idrottsklinik. Fick rådet av en jobbarkompis. På det stället kan de kroppen och efter min beskrivning (vad jag hade gjort och hur det kändes) trodde de att de skulle kunna behandla skadan. Sedan är det ju hyfsat pinsamt att berätta: jo, jag hjulade på midsommarafton, osv... Tilläggas kan att min löparrunda i tisdags var mer smärta än någonsin så nu får löparskorna stå till jag har besökt kliniken och kunnig personal. Är rädd att jag annars kompenserar och då får problem i någon annan kroppsdel. Det lär kosta en slant nästa att gå dit nästa torsdag men det kan det vara värt med råge....

Eftermiddagens besök på Brinell med Henry och vi båda föräldrar har framkallat en klump i magen de senaste dagarna. Jag var vaken i natt och kände trycket över bröstet. Hur ska det gå i framtiden om Henry inte tar chansen och orkar gå vidare i skolan?.. Under semestern har jag kunnat förtränga tankarna någorlunda men nu är hösten här, skolstarten är här och ja, tankarna är tillbaka.... Mötet gick bra! Mycket bättre än jag kunnat föreställa mig... Som om änglar pratade med oss....nästan så jag blivit bönhörd.... En eftermiddagspromenad i sol med lätta steg följde...

Skönt att skriva. Skriva av sig. Det hjälper!! Gårdagens inlägg på min blogg gav mycket energi tillbaka. Tack för att ni läser och för att ni tycker och debatterar! Det stärker och värmer!

Ha en fortsatt fin kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Av Sofia - Fredag 12 april 20:16

Trots ihållande regn kom det folk till Malmbäcks torg denna eftermiddag. Invigning av nytt fräscht torg med mer grönytor, nya fina bänkar, japansk körsbärsträd och genomfartsgata är ändrad till gångfartsområde typ. Dessutom ett färgglatt övergångsstä...

Av Sofia - Torsdag 11 april 20:30


Var tredje år får vi våra datorer utbytta på kommunen. De är leasade och den intervallen är väl normal och logisk även att det känns som igår jag gjorde det senast. Vi får behålla den gamla ett par dagar tills vi har kollat så allt förts över och att...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards