Direktlänk till inlägg 12 februari 2018

Jag kämpar på

Av Sofia - 12 februari 2018 19:08

Say no more... Men jag gav 17 i vädret o gick min lunchrunda ändå. När jag var tillbaka på jobbet hade jag fått en stor dos frisk luft o lite rörelse. Den rundan gick inte till historien som en av de skönaste men jag kunde peka finger åt Bore hur som helst. Du stoppar mig inte även om du gör väldigt tappra försök. Jag är definitivt inte ensam om att vara le åt vintern nu. Det suckas lite här o var i korridoren o det pratas om vädret på fikarasterna. Annars har det varit rätt tomt på vissa kontor idag. Många är lediga denna sportlovsvecka o vissa är iväg på skidsemester. Jag längtar till en varm semester. Såklart det är roooligt för kidzen när det blir massa snö till sportlovet. Men som nån sa på jobbet - De flesta sitter väl inne med paddan lr mobilen.

Efter att Jonas har skottat det vi ska skotta blir det torsk o kokt potatis. Plus kall sås med kapris o hackade rödbetor. Kombinationen rödbetor/kapris/torsk är alltid gott. Hoppas att måltiden blir dito.

Å så EN rad om Mello två. Tyckte mellanakten var bättre än bidragen i lördags och då syftar jag inte på David Lindgrens pappakropp utan Petra Marklund.

I morgon är det fettisdagen. Jag är inte ett dugg sugen på semla mer, har ätit min kvot i år o smakat av de varianter som stadens fik erbjuder. Men visst...om ngn bjuder mig i mon tänker jag inte tacka nej....

Ha en fin måndagskväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards