Direktlänk till inlägg 24 april 2019

Ottans mirakel

Av Sofia - 24 april 2019 18:41

 

Å så kom den sjunde matchen. Den avgörande matchen mellan San José Sharks och Vegas Golden Knigths. Den matchen som skulle avgöra om hajarna får spela vidare och egoistiskt sett, vi ska få se några hockeymatcher i Shark Tank. Vår dator strulade lite där vi låg i sängen så vi fick gå upp kl. 04.00 och titta på TV. Det började inte bra. 1-0 till Vegas. Två koppar starkt kaffe och jag fick återigen bearbeta tanken - bortse från faktum att de blir utslaga och ha en riktigt rolig resa ändå. Semester i en och en halv vecka på västkusten i USA. Vem kan klaga? Nu var det ju delvis och ganska mycket syftet att åka dit på slutspel och man får väl skylla sig lite själv när man väljer att chansa på runda 2, dvs kvartsfinal. Det kan ju ta slut innan dess. 


Två mål senare till fel lag och zero för San Jose....ja, vi åkte till jobbet. Då ska tilläggas att 3:e perran hade börjat. När Jonas släppte av mig sa han (eller han bad väl en bön) - Nu står det 3-2 och mycket RIKTIGT - när jag lämnade bilen hade hajarna gjort två mål. Det fanns hopp. Matchen hade minuter kvar.


Jag hann knappt starta datorn förrän en kollega ropade i korrioden. "Vad händer?" Hajarna hade vänt matchen och nu stod det 4-3 till dem. Heeeeelt otroligt! Vegas fick dock in ytterligare ett mål och en nervös förlängning stundade. Jag hade koll på sifforna medan jag jobbade med uppgifter som kräver något mindre hjärngympa. Ändra adresser till kolonilottsägare som glömt meddela ny adress....typ sånt som inte är så krångligt, sånt som man lägger på hög när man inte riktigt hinner med. Minut för minut segade sig fram och inget mål. Så enormt spännande. Jag vet en person som var gruvligt ångerfull för att han åkt till jobbet och inte stanna kvar vid TV'n. Han hade bett om lite senare ankomst idag för att kunna se färdigt matchen.


Å så kommer den där siffran - i periodens nästan sista minute. San Jose vinner med 5-4 och vem assisterar till segermålet om inte världens bästa Karlsson. Det var ruggigt bra gjort av laget ch reseglädjen övervinner resefebern. Så häftigt att få vara med om kommande äventyr.


Jag minns en gång för flera år sedan när Jonas förklarade att "allt avgörs i tredje perioden" och visst - så ÄR det! Det var ett ottans mirakel! 


Heja hajarna! Nu kommer vi!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards