Alla inlägg den 3 december 2019

Av Sofia - 3 december 2019 19:37

Uppföljning efter november pågår och jag har suttit med siffrorna i princip hela dagen. Det ser bra ut för tekniska serviceförvaltningen. När man ska dra i handbromsen för att kommunens ekonomi är kass, då gör vi det rejält. Men det är väl inte heller bra, då pratas det om felbudgetering. Nu är jag just nu inte upphov till den men jag känner ändå ansvaret. Nästa år blir det mitt ansvar till hundra. Å först ska jag trycka in en budget. En utmaning när jag nu ska hinna sitta med det. 1000 grejer o 1000 till. Andas, gå runt Träslända och sen känns det lite bättre.

Igår på lunchen var vinter-Nässjö så vackert när solen sken. Tog en bild på rundan. Solen gav mig lite hopp om framtiden. Det löser sig. På något sätt.

Efter jobbet igår utbildade/visade jag ekonomin för samfälligheten Fridhem som kassör. I och med att vi flyttar är det ett omöjligt uppdrag att ha. Att ha visat allt kändes som en stor lättnad. Inte mkt jobb men det är ett påhäng. Skala bort ytterligare en grej från schemat.

Ikväll blev det få ordning på alla påslakan. Lakan 140, lakan 160, lakan 90, påslakan enkeltäcke, påslakan dubbektäcke, örngott i vanlig size o stor size o så några drapålakan på det. Fixade till Davids stuga, städade och bäddade rent.

Brasa och frid. Tisdagen är snart förbi.

Gokväll alla!

Kan jag ana ljuset i tunneln för nånstans??

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards