Alla inlägg den 5 december 2019

Av Sofia - 5 december 2019 20:51

Jag får en klump i magen en bit in i december. Jul!!! Julmusik, recept, pynt, julklappsbekymmer bla bla bla... Beror kanske på att man numera alltid kämpar mot klockan jobbmässigt denna stressiga månad. Minns när jag var liten o bevittnade allt som mamma gjorde. Det slaktades gris inför jul, all mat som gjordes, kakor, bröd. Alla dofter!!! Idag är jag nöjd om jag får upp stjärnan i fönstret o adventsstaken på bordet så första ljuset kan tändas. Känner mig bara stressad - av allt!

Det är fint här i Spexhult nu - med alla ljusslingor som satts upp i området. Å igår var det pannlampa på och vi fick upp våra oxå. Räcket lyser o ljusnätet fick rama in del av altan. Kanske inte så vackert men det lyser i alla fall! Jonas satte upp vår hustomten i fönster. Känns bra.

Nu tittar vi på Ernst. Å faktum är att julkänslan sprider sig i kroppen. Kan inte hjälpas - han gör fina grejer och goda grejer. Tack Ernst för lite äkta julkänsla!!

Go kväll!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards