Direktlänk till inlägg 13 augusti 2023

Grön trädgård, getingar och NHL-bucklan

Av Sofia - 13 augusti 2023 21:53

Fullspäckad söndag. Några timmar grön och öppen trädgård i Hattsjöhult med Centerpartiet och några timmar med NHL-bucklan i Folkets Park i Landsbro. Allt toppat med fint väder, sol och getingar. Det var den korta sammanfattningen. Något mer utförlig nedan.

Underbar morgonpromenad följt av frukost. Sedan skjutsa ut Jonas till Landsbro för att vända bilen åter och delta på grön trädgård. Min bil var bokad för Lisebergsbesök av kidzen idag.

Kl 12 kom de första kaffegästerna tillika trädgårdstittarna. Underbara bullar från Älgaryds bageri bjöd vi i Centerpartiet på och fikat tilltalande även getingarna. Nära panik när de i slow motion kröp på händerna, på bullarna, i mitt hår. Otroligt att jag inte fick mig ett stick.

Mycket folk kom och det blev gott prat, både om politik och annat. Härligt arrangemang och det är verkligen en fin plats på jorden. Trädgården i Hattsjöhult som Ronnie och Marie äger och sköter. Vackert!!

Vidare till Landsbro och middag i Folkets park med 130 st andra som ville titta på NHL-bucklan, träffa Anders Lillis Johansson och prata hockeyminnen. Jag missade de första timmarna utanför Borohallen men jag fick se bucklan i varje fall och äta en god buffé. De två killar som reser runt med denna pokal gör det över 100 dagar per år. Alla spelare, tränare, scouter får ta den med hem. Häftigt jobb alltså. Å Lillis fick dricka ur den.

Kul dag! Annorlunda dag. Hoppas att få se den där bucklan igen. I Landsbro.

Gröna representanter när Centerpartiet bjöd på fika och politik på grön trädgård

Fina Ronnie och Marie i Hattsjöhult

Mycket goda bullar

Mäktigt

Lillis med bucklan. Ett fint kvitto på hans goda jobb som scout för Las Vegas Golden Knights

Ett gäng som hyllade Lillis. Jonas, Nils Landin och Otto - Nässjö. Alla har jobbat ihop med Lillis i juniorlandslaget

Jodå, han fick dricka ur den under applåder

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards