Direktlänk till inlägg 20 februari 2024

En annan färgskala

Av Sofia - Tisdag 20 feb 19:20

Lång arbetsdag. Småhuttrat hela dagen. Går inte att ha en blus utan kofta, ännu. Möte hela dagen och man får inte automatiskt upp värmen då. Blev dock rätt varm när jag gick upp till vårdcentralen för att fylla på vaccin. En spruta i varje arm. En för lunginflammation och en påfyllnad Covid. Gott!!! På vägen tillbaka tog jag ett kort över Ingsbergssjön. Tusen nyanser av grått. Lite annan färgskala än vad vi vande oss vid förra veckan på Kanarieöarna.

Sitter framför brasan och har ägnat två timmar av min dyrbara kvällstid att fylla i en undersökning från SIFO. Plikttrogen som man är. Har fyra block av fem kvar!!!! Orkar bara inte mer just nu. Jag vet hur viktiga dessa undersökningar är för att kartlägga vår livsstil och vårt köpbeteende men AHHH så tråkigt.

Har börjat få ont i båda armarna nu och fryser trots värmen från brasan.

Dagens godaste. Lunch på O?LEARYS. Nytt koncept och det bjuds husmanskost. Idag var det raggmunk eller kålpudding eller både ock. Det är ju buffé så man kan ta lite av varje. Det var otroligt gott! Kul med ett tillskott a la Almenäs kockar mitt i stan även om det är synd att andra sidan järnvägen förlorar ett bra ställe.

God kväll!!

Ingsbergssjön i gråa nyanser!

 
 
Ingen bild

Rikard

Tisdag 20 feb 21:29

Ingsbergssjön är alltid vacker, oavsett tid på året eller dygnet. Jag tröttnar aldrig på vår pärla mitt i stan.

Sofia

Onsdag 21 feb 21:23

Håller med dig till hundra. En sån förmån att ha denna fina sjö mitt i city, som en lunga med plats för rekreation, stillhet och rörelse!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards