Direktlänk till inlägg 27 september 2009

80-tal, familjegympa, fotboll o god äppelkaka...

Av Sofia - 27 september 2009 19:08

Finns det något som framkallar minnen o känslor så bra som musik gör? Möjligen dofter...men med musik kan man verkligen förflytta sig årtionden tillbaka. Lyssnade på Madonnas samling i dag på förmiddagen (lättade upp strykningen betydligt) o när jag hör vissa av hennes gamla hits slungas man automatiskt tillbaks till 80-talet. Kan nästan komma ihåg var jag var när jag som mest lyssnade på låtarna. Häftigt!


Kl. 11.00 var det åter dax för år 2009 då Stella skulle på sin första "aktivitet". Familjegympa i Åkerskolans gympahall. Hon var förväntansfull hela morgonen o det riktigt lyste om henne. Repstegar, lianer, plintar - finns ju inte direkt den utrustningen på förskolan Måsens lekhall. Som bitr. fastighetsförvaltare får jag nog lov att säga - gympasalen ser rätt fräsch ut ; ) Tyvärr tog batteriet i kameran slut - hade varit många fler roliga bilder då..


Därefter upp till Skogsvallen för att kolla Davids sista fotbollsmatch på säsongen. Tyvärr var det redan slut. En förlust o en vinst så David var nöjd. Efteråt fick vi eftermiddagsfika hos Åke o Mai - god äppelkaka å vaniljsås ......mums!! Tyvärr har David nyst 100 ggr i kväll å han ser inte alls pigg ut. Möjligt att han får vara hemma i morgon om han inte piggar på sig med mycket sömn.


Å så en speciell hälsning till mamma. Jag hade faktiskt tänkt o ringa när jag var färdigsprungen. Men du ringde medan jag varute och nu firar ni bror Anders i Sandsjö (grattis!!). Vi kan ju höras i morgon o tills dess har du ju min blogg Flört


Godnatt!


  


Så duktig du var Stella!!  - sprang oavbrutet hinderbanan i nästan en timme...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards