Alla inlägg den 5 september 2009

Av Sofia - 5 september 2009 18:59

Sköna höstlördag! Tidig morgonpromenad i Träsländaskogen. Denna underbara plats/område som känns hotad nu när Kommunen har ont om industrimark. Kanske kan jag påverka utgången med mitt nuvarande jobb - njae, skulle inte tro det!!


Färska frallor till frukost samt en smörkrans (världens goaste) från Thimons. 11-kaffe med Uffes moster som inte kunde komma på 40-årsfesten. Smörkransen smakade mmmmmmm - säkert en massa minuskalorier. Ytterligare en vinflaska + ett presentkort till Ulf.


Fotbollsturnering på Skogsvallen för David o hans lag. Det blev 2 vinster o en oavgjord. Jag fixade äggmackor + kaffe o skulle komma upp i paus för att sedan se sista matchen. Kom försent så fika fick jag göra själv : ( Härligt att se pojkarna o flickorna kämpa på. Motståndarna hetter Vetlanda, Bäckseda o Eksjö.


Som tack för hjälpen för att Ulf hjälpt grannen med vindskive-byte fick vi drygt ett kilo kantareller!!! Det är massor av svamp. Camilla som plockerskan heter får mig att tänka på vad inredningsgurun Ernst sa: Jag går inte ut i skogen o plockar svamp - jag går ut o HÄMTAR svamp!!! Jag behöver väl inte tillägga att meny i kväll består av kantareller? Resten har jag förvällt o fryser in till vintern ; )   ; )    ; )


Go kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards