Direktlänk till inlägg 1 september 2010

Poolparty utan dopp

Av Sofia - 1 september 2010 18:37

Det är inte varje dag man blir bjuden på ett poolparty. Jag var ett sådan igår. Tanken med ett poolparty är ju (antar jag?) att man ska bada. Alla som känner mig - hyfsat väl - VET att jag inte badar om vattentemperaturen understiger 25 grader. Å de som har anlagt denna otroligt fina anläggning - pool, trädäck, kantat av staket, snygga möbler, blommor etc avslöjade att det var c a 16 grader i vattnet. Jag HADE faktiskt med mig badkläderna...men med tanke på min sega förkylning hade det inte varit så lämpligt... Men vi hade fantastiskt trevligt hela kvällen. Massor med god mat (med betoning på massor), goda drycker och mycket prat med trevliga människor. En sån där kväll som förgyller vardagen. Idag på morgonen var jag dock hyfsat trött - kramade kudden kl. 01.00
  
Idag när jag vaknade var jag av förklarliga skäl inte så pigg. Gick till jobbet vilket motverkade värsta tröttheten o att solen sken gjorde ju allt lite lättare. Idag var Ulfs första dag på jobbet. Förstår om han var lite spänd o nervös. Exakt samma dag - den 1 september började jag på Nässjö kommun. Var på kurs i Göteborg över dan och åkte tåg i 6 h. Hade m.a.o mycket tid att lära känna min nya kollega som börjat veckan innan. 
 
Har inte gjort ett smack sedan jag kom hem och har inte för avsikt att göra det heller. En annan dag ska jag ta tag i sommarkorten för att klistra in i albmum (håller fortfarande på med denna stenåldersmetod) men väntar tills lusten och energin trillar på mig....  
Go kväll!!

 
 
Ingen bild

Sus

1 september 2010 20:04

Å va glad du kommer va när du kan plocka fram och titta på dina kort om 15 år och många andra förmodligen inte kan det för att de har kopierat över bilderna på t ex en CD-skiva som inte längre fungerar eller så har deras dator kraschat innan de ens hunnit säkerhetskopiera dom ... Kram

Sofia

1 september 2010 21:17

Håller med dig... Fastnade en lång stund i t.ex vårt bröllopsalbum från 1996. Kunde konstatera att du hade tagit en serie kort på mig och Ulf vid Storsjön som är helt fantastiskt fina och välbevarade... Kram o go natt!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards