Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Tårögd....av H&M

Av Sofia - 26 april 2012 18:18

Ja, jag blev allt lite salig och smått tårögd när jag gick Storgatan fram idag på morgonen…o såg skyltarna H&M!! Tänk va! I vår stad – det som man drömt om i flera år är nu verkligen sant! Minns hur avis jag blev på Vetlanda när de fick sin snygga butik för några år sedan. Jag är en inbiten optimist och TROTS att jag vet att Mc Donalds fick lägga ned i Nässjö (skumma tanke???) tror jag envist på att H&M kommer att funka här. Naturligtvis har det med hur butiken ser ut – vilket sortiment etc.


Å mina förväntningar infriades med råge när jag och min kollega Cissi tog premiärturen på lunchen. Stora fina ytor, stort sortiment, snyggt upphängt – inga öööööverfulla galgsnurror. Helt klart perfekt! Å vad folk sen… Jag hade varken tid eller energi till att ställa mig in någon av de långa köerna till kassan men jag lär återkomma….många gånger… Såg så många fina neonplagg som skulle varit perfekt till lördagens konsert men jag ska INTE köpa något som jag inte kommer använda mer än en gång. Hoppas nu att folk utifrån upptäcker denna fina butik och återkomer och återkommer och återkommer... Dessutom kan de ju passa på, när de ändå är här, att svänga in till våra andra mysiga och fina butiker ;)) TACK!!!! Audun Ribe och alla inblandade för allt slit - jag kan bara ana vidden av allt jobb med att få hit giganten!!


Ikväll har vår familj en fri kväll. Det betyder ingen körövning, Ulf ska inte jobba, ingen dans- eller fotbollsträning för barnen etc. Vi ska grilla trots eventuellt regn och det får bli vårt fredagsmys denna vecka. I morgon sitter jag på Pigalle och schlagerövar från 17.30--??.?? och på lördag kväll, ja då smäller det!!


PS. Idag har jag tänkt extra mycket på dig pappa! Jag jag fick nyss veta att din höftledsoperation idag har gått jättebra och jag blir lyckligt lugn! Nu hoppas jag att du snabbt blir pigg, får komma hem och kan fortsätta sitta på grållen och hålla på med ve’en i skogen massor av år till!!!!

 

Ha en fin kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards