Direktlänk till inlägg 23 maj 2014

Tält på torget!!!!

Av Sofia - 23 maj 2014 18:55

Morgonlöpning! 17 grader utan jacka kl. 06.00 Det kallar jag en fulländad tillvaro. Doft av fräsch och skir grönska (jo, det finns faktiskt en speciell sådan doft) och ben som kändes pigga. Behövde lite extra energi inför dagens arbetsuppgifter. Jobb till kl. 12.00 och därefter blev det då premiär....


Premiär och ”sälja” Centerns budskap inför EU-valet på söndag. På plats i tältet på torget från 12-18. Så många säljargument fick jag då inte "öva" på då antalet intresserade människor inte direkt var så stort. Några ungdomar kom o frågade om Ny Demokrati hade något bord...lite sorgligt.... Ttrevliga samtal med partikamrater och dessutom trevliga diskussioner och möten representanter från andra partier. Vi kom väl mer eller mindre överens om att i detta EU-val är det inte så stor rivalitet mellan partierna utan mer få ut budskapet att man faktiskt ska gå och rösta!!!! En trevlig stämning i tältet helt enkelt!!!! Din röst kan vara avgörande!!!!! 


Barnen är åter! Skön och go känsla! En sen handling och fredagsmyset är nu faktum. Åh jag blev väl inte direkt glad när ett fullt paket Bregott och ett nyöppnat skinkpaket stått ute på balkongen i flera timmar... Grrrrr... Värdsliga ting!! I morgon laddar jag för Coverfestival och före-Cover med goa jobbarkompisar!!


Ha en fortsatt trevlig fredagkväll!


 

Finbesök vid vårt bord. Urban (en katt bland hermelinerna men en trevlig katt), partikamraterna - min bror Anders och Roland.....samt i bakgrunden - Fredrik har tittat på mig hela eftermiddagen....


 

Grönt budskap!!!



Min son David trixar......   
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 14 juni 14:58

Igår var jag på en häftig tillställning. Föreställningen hette Trolltyg i tomteskogen och huvudrollerna var SD och partierna i Samverkan Nässjö vilken består av Socialdemokraterna, Kristdemokraterna, Vänsterpartiet och vi i Centerpartiet. Ett bra man...

Av Sofia - Tisdag 11 juni 18:19

En härlig tisdag. Rask promenad till jobbet iförd vinterjacka. Jösses så kallt! Uppfriskande förvisso. Möte hela dagen och mötet innan lunch slutade lite tidigare. Min kommunalrådskollega Kent drog med mig till Nässjö konsthall som nu och hela som...

Av Sofia - Måndag 10 juni 17:18

Så glad jag blev igår och så glad jag är idag. Att Centerpartiet fick behålla sina två mandat och de två duktiga och drivna parlamentarikerna Emma och Abir får fortsätta att jobba på, i Bryssel. Jobba för freden, friheten och klimatet i ytterligare f...

Av Sofia - Söndag 9 juni 19:29

Idag är det min födelsedag. Å det har varit en helt underbar dag. Trots att det nog inte på mina 54 levnadsår har varit såhär dåligt väder den 9 juni. Tog till och med på mig min vinterjacka för promenad, lika många grader som datum. Hus! Vi gick Val...

Av Sofia - Lördag 8 juni 17:44

Härlig lördag med frukost, tidning, promenad och fix inför kvällen. Egentligen är det inte nån födelsedagsfest men eftersom jag fyller i morgon får de som kommer såklart gratta! Ville ha mina bröder med fruar, mor och far och mina barn här när Solbac...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards