Alla inlägg den 15 november 2017

Av Sofia - 15 november 2017 20:11

Nu sitter vi o väntar på att potatisen ska bli färdigkokt. Ett helt lass med biffar har jag stekt o vi har provsmakat. De var mycket goda! Jag är bra på biffar. Hederliga vanliga biffar med brunsås o kokt potatis. Skrytigt? Kanske det men det får man liv att göra ibland. Det är ju mamma som lärt mig så det är väl i så fall henne jag skryter med. Barnen älskar det hur som helst. Det blir många biffar i vinter. Älgfärs har vi gott om - dock blandar jag med fläsk, det blir godare då.

Vi har beställt larm. En kille kom o knackade på i måndags o ville ha ett möte i går. Det skulle ta en kvart. Han kom vid nio och gick vid elva. Så blev det med den kvarten. Förutom diskussion om larmet pratade vi integration och nyanlända. Han kom från Kurdistan för tio år sedan (med sina föräldrar) och det hela var mycket intressant. Hur kämpigt hans mor o far hade haft det med svenska språket och att han fått vara tolk för dem under många många år.
Jo det blev ett larm med extra allt.

Mamma har ju påtalat för mig att jag inte ska skriva att vi reser bort å så men jag har avfärdat det hela med att jag tror inte nån enda av mina läsare skulle göra inbrott här... men det finns ju annat skumt folk. Nu känns det tryggt! Brandlarm o inbrottslarm med kamera inkl ett trygghetslarm. Känns bra!!!

Nu ska vi äta biffar!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards