Direktlänk till inlägg 15 augusti 2023

En ny familjemedlem

Av Sofia - 15 augusti 2023 22:38

Som vi har längtat!! Nu har vi fått en ny familjemedlem. Idag, på STELLAS namnsdag anlände han. Aztro är hans namn och även han betyder stjärna. En liten kattunge har blivit vår och tankarna på att skaffa katt har funnits där länge. Såg en väns Facebook-inlägg och när vi varit och tittat på kissarna hos Lill i Rödja blev både jag och Stella ännu säkrare på vår sak. Honom ska vi ha!!!!

Ett besök igår på nyöppnade Djurkompassen och det införskaffades kattlåda, sand, matskålar och diverse. En riktigt fin butik. Stor och fräsch. Jonas tror att kissen ska ta en massa möss - vi får väl se. Nu hoppas jag på att denna lille kisse får vara frisk och hel i många många år. Vi har haft otur med katter förr och upplevt tillräckligt med elände.

Kattuppfödarna levererade Aztro i världens regnoväder - har aldrig varit med om maken till regnmängder sedan vi flyttade hit. Vattenpölar eller små sjöar överallt.

Kissen var både lugn, lekfull och extremt tilllgiven. Bra uppfostran, ha ha. Kommer från ett bra hem! En gofika tillsammans och namnsdagsbarnet hade bakat både frallor och kaka, stunden till ära. Även Henry och Alex var med vid kattankomsten.

Grattis till oss för utökad familj och ett särskilt grattis till Stella på namnsdagen! Tack Lill och Edit och er övriga familj för allt!!

Aztro - vår nya familjemedlem

Kattfika!!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards