Alla inlägg den 16 mars 2024

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter Räfsnäs när vi kommit in i djupa härliga dkogen. En stubbe fick agera sittplats. Då trivs jag. Med ostmacka och kaffe - på en stubbe med stillheten omkring.

Det var blötare idag än det brukar men ingen av oss trampade fel i de mest våra partierna. Det gäller att vara smidig på tuvorna på vissa ställen. När vi kom fram till vindskyddet tog vi paus nr två. Äggmacka och kaffe. Lika ljuvligt som ostmackan.

Efter 13 km o nästan hemma började det regna ordentligt och vi kunde konstatera att vi hade tur med vädret idag. Så go promenad.

Nu har vi kollat på två avsnitt på Anne på Grönkulla. En otroligt härlig serie som är baserade på böckerna som jag läste i min ungdom. Barnhemsflicksn som hamnar hos ett syskonpar, modell äldre, vilka lever i ett ganska inskränkt samhälle i Kanada i slutet av 1800-talet. Relationer, fördomar, hopp, drömmar, sorg och kärlek i en salig blandning. Så bra!! Minns inte hur historien slutade vilket är bra.

Lax från ugnen och smashed potatoes med vitlök och parmesan till kvällen. Det blir en höjdare.

Ha en fin lördagskväll!!

Fika på en stubbe mitt i skogen. Då trivs jag.

Runt sjön idag

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards