Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Sofia - 12 oktober 2011 20:41

Vi öppnade dörren till framtiden ikväll.. Vi har tillsammans med Johanna varit på Brinell och fått information om olika studieinriktningar och de program man kan välja. När vi med en mängd andra föräldrar o blivande Brinellare gick in från parkeringen kände jag att det ÄR inte så längesen man gick här...det känns inte så förtvivlat långt bort. Nästa höst är det dax för min dotter så.....jo, det ÄR många år sen jag gick där... 


Johanna hade valt två programinformationer. Startade med Samhällsvetenskaps-programmet och förutom att rummet var knökafullt med folk gavs oxå väldigt mycket info om vad man kan välja för inriktning, att det är högskoleförberedande. Det som etsade sig fast hårdast var "här går man om man är studiemotiverad"... Jag tycker det lät otroligt intressant (jag själv ÄLSKADE samhällskunskap) men det är ju inte JAG som ska plugga även om jag känner mig lite sugen......


Vi traskade till nästa information, begav oss till E-huset där Estetiska programmet finns. Å när man klev in där....kändes det lite som att Johanna liksom "kom hem". Här väljder du bland inriktiningarna bild & form, estestik & media, musik eller dans. Man kunde visst blanda ihop dem lite oxå. Att gå runt där bland alla underbara elevalster, tavlor med akvarell, olja, teckningar, konstverk med glas, drejade skålar etc. etc. Ja, att det lyste i Johannas ögon är ingen överdrivt.


Det bästa av allt är att du även efter detta program kan läsa vidare på högskola. Som en av lärarna sa, förövrigt en fantastiskt duktig konstnär här i Nässjö: "Detta program stänger inga dörrar utan öppnar många många fler". Å med de orden kände jag att detta blir så rätt för vår Johanna! Jag själv blev så inspirerad när jag gick där bland färger och penslar så jag vill ju GÅ där själv... Lite svårt att lösa! Jag får göra min fritid färgglad med penseln i stället!!!!


God natt!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards