Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Sofia - 20 oktober 2011 20:36

Känner mig lite Ernstig när jag gör "gammeldags" chokladmjölk med vispad grädde OCH marshmallows till barnen.. Man får pluspoäng då vilket kan behövas emellanåt. Möjligen kan det kallas för att göra sig till men vad är det för fel på det?? Gammeldags chokladmjölk, alltså koka upp vatten, kakao + socker o sedan hälla i mjölk. Precis som min mamma alltid gjorde den förr. Nog för att O'boy var uppfunnen när jag var liten men den mor gjorde var ändå godast. Minns att det överst blev ett "skinn" när den stått ett tag och hade man lite (o)tur hamnade det på näsan nä man drack. Däremot hade vi aldrig marshmallows som tillbehör i början på 80-talet. Tror inte ens att min mamma letade i affären även om det inkommit från landet over there.


Nu sitter Stella o jag och fyller i ett "hur-hon-trivs-i-skolan-papper". Det blev glada munnar på allt utom på att just gå till skolan. Anledningen var inte den allmänna trivseln utan just att "kicka" till skolan. Nyttigt men lite jobbigt med motion med andra ord. Får väl förklara för fröken.


I morgon redan fredag. Ytterligare en vecka som passerat i en rasande fart. En bra vecka...möjligen förutom regnet då.... Studieresan till Göteborg var en höjdare och en massa bra saker har blivit lösta. Nya har fyllts på men det kommer ju fler dagar och fler veckor...


Ha en go kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards