Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Sofia - 26 oktober 2011 20:23

Det var någon som nämnde "julklappar" vid eftermiddagsfikat. Det finns nog INGET ord som är så extremt laddat för mig vid denna tidpunkt. Nyss var vi på Gotland (möjligen något överdrivet tidsmässigt sett) och nu är det snart JUL! Å det går som attan nu fram till advent för att inte tala om december månad.... Luciafirande/julspel som avlöser varandra + allt det andra vanliga... Trevlig månad förvisso om det inte vore för klapparna. 4 st barn underlättar inte heller....


Jag begriper inte varför jag inte tycker det är kul. Det borde vara härligt att köpa presenter till sina barn men för mig är det bara förknippat med "måste" och halvt om halvt tvång. Vi köper ändå inte speciellt mycket och det har vi tydligt förklarat för ungarna. Här blir det inga julklappsberg! Nåt fyndigt vill man ju ändå fixa till var och en. Det är ju nice o sitta där på julaftons morgon och se deras glada miner när paketen öppnas (för detta tycker jag är kul). Det borde m.a.o hitta en julklapps-RUT likaväl som det finns städhjälp och fönsterputsning att tillgå. En RUT med stor fantasi och fet plånbok!


För 7--8 år sedan köpte jag ett träslott (pepparkakshus) med 24 små luckor. Denna fylldes med t.ex en lr två godisbitar till varje barn per dag och var femte dag låg där en lapp. En liten mini-skattjakt som slutade med varsitt litet paket, typ strumpor, liten ask, pennor etc. Det där var en riktig höjdare och uppskatta(des) av alla små. Ett minne blott kan jag tillägga. Hur???? orkade jag..... Men under kan ju ske. Kanske sitter den 30 november med ett laddat pepparkaksslott...


Natti, natti!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards