Alla inlägg den 12 november 2012

Av Sofia - 12 november 2012 20:14

Det är faktiskt en skön känsla! Att vara en stolt Nässjöbo! Att vara stolt att man bor i och arbetar för Nässjö kommun! Idag är jag nog extra stolt. "Vi bygger" (=vår avdeldning leder byggprojektet) en helt ny förskola i Stensjön. På ett mycket vackert läge ligger den, den nya terracottaputsade förskolan. Två förskoleavdelningar och en fritidsavdelning. Ska tas i bruk i början på det nya året så den är ännu inte riktigt klar. Idag fick jag och min korridor förmånen att ta oss en kik, ett litet studiebesök. Å grattis alla ni föräldrar i Stonelake som har barn i åldrarna 1 t.o.m fritidsår - det här blir great! Måste även vara riktigt trevligt för personalen att snart få nyttja ändamålsenliga, ljusa och fräscha lokaler. Det är bara att njuta av bilderna. Inte världens bästa foton men man får ju ändå en hint. 


Å nu sitter man här i soffan, sleten och dan och hoppas på lite ny energi inför morgondagen. Fotbollsgala och just nu rockar Pia Sundhage fett. Shit va bra hon sjunger och spelar?! Frågan är varför man är förvånad...som om fotbollsfreak och förbundskaptener inte skulle kunna vara duktiga på någonting annat än just bollar... Relaterar lite till David. En suuuuuperduktig bandymålvakt men jag hoppas ju fortfarande på en violinkarriär....


I morgon ska det köras tester i det nya ekonomisystemet. Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta går bra...skulle underlätta så fantastiskt mycket LIKSOM... Ny dag och nya möjligheter och att jag har ont i halsen och mår lite halvkymigt TÄNKER jag bort....


Go kväll!!!!


 

Framsidan!

 

Baksidan

 

Rymd, ljus och känsla!!!

 

Mycket fönster så barnen kan "se" och få kontakt.... (Jag städar inte här, he, he...)

 


 

Vyn från förskolan mot sjön Nömmen och Bodaviken - tjusigt, eller hur?

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards