Alla inlägg den 9 oktober 2015

Av Sofia - 9 oktober 2015 18:15

Om någon är intresserad av att bo i en mycket vacker villa på bästa läget i Målen i Nässjö finns bästa tillfället just nu. Bra planlösning, stor och härlig tomt och underbar inglasad altan är bara några av alla fördelar. Nu ska mitt f.d hus säljas och det känns onekligen vemodigt även om jag nu inte bott där på väldigt länge. Här har våra barn växt upp och även om man i livet finner nya platser att trivas mycket bra på, innebär det att en epok är över. Återigen en stor men nödvändig förändring för barnen och jag kan ju lite förstå hur det känns. Jag har själv förmånen att få ”komma hem” till mitt föräldrahem då och då eftersom en av mina bröder bor där. Det är skönt även om jag säkert skulle överleva utan den lösningen.


Det är exakt 10 år sedan huset levererades i tre moduler från Smålandsvillan. En dimmig morgon den 10 oktober 2005. Jag hade tagit ledigt (bett om lov som beviljades) från en föreläsning på högskolan i Jönköping för att se när huset kom. Man ville ju vara med den aktuella dagen då det nya hemmet anlände. Elin, David och Stella gick alla på förskolan Måsen och hela avdelningen gjorde en utflykt för att se på när ett helt hus skulle lyftas på plats med stora kranar. En ödetomt i Målen blev bebodd. Renstigen 11. Det var en stor dag. Många minnen av huset passerar i blixtens hastighet. Det sista jag var med om där var Johannas student. Nästa sådan högtid anordnar jag med glädje på Ulriksdalsgatan 6E (om alla andra inblandade och berörda vill). Här finns bra med plats och jag fylla mitt nya hus med många härliga minnen.


Huset som är till salu är ett riktigt kap! Bästa mäklarfirman i stan har hand om försäljningen – stort lycka till!


Fredag kväll och barnen är åter. En skön känsla! David befinner sig på väg till Lidköping för träningsmatch med bandylaget P16 kl. 20.00 I morgon kl. 08.00 står han i målet på Stinsen Arena i nästa träningsmatch. Då ska jag ta med mig kaffe och kolla. Fredagshandlingen är gjord tillsammans med Elin och Stella. Det ÄR ett nöje, faktiskt. Idol på TV och en lugn skön kväll väntar.


Ha en fortsatt fin fredag


  

 Vackert hus vid vändplan


 

Stilig David!! Skolkorten kom idag!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards