Alla inlägg den 23 oktober 2015

Av Sofia - 23 oktober 2015 16:49

Efter gårdagen stannar hela Sverige upp för ett tag. Trollhättan i sorg och alla tankar till de som finns där, anhöriga till de som blev meningslöst och så fruktansvärt attackerade, lärare, elever och alla som har en relation till skolan. Vi här många som har en relation till skolan på något sätt och jag blir orkeslös och matt av bara tanken att något liknande kan hända i vår stad. Vansinnesdåd förekommer men tack-o-lov mycket sällan. Må det aldrig ske igen. När något liknande händer t.ex i USA höjer blir man knappt längre förvånad (vilket är i sig helt absurt). Vi KAN ju inte låsa våra dörrar eller ha beväpnade vakter vid entréerna. Jag vill känna mig trygg när mina barn går till skolan. Jag ÄR det och kommer jobba på mina känslor att bevara tryggheten. 


Alla de problem som man har "försvinner" efter en dag som igår. Vad är viktigt i livet? Jag känner idag ännu mer glädje och tacksamhet att jag finns och lever, att mina barn finns och lever, att mina nära och kära finns och lever. Leve livet! Vägra vara rädda! Vägra ondska! Vägra rasism!


Jag fick nyss hem två av mina barn. David är i Bollnäs på bandycup och Johanna är med sin pojkvän (som det brukar vara en fredag). Stella hade testmålat sig för Halloween och var mycket nöjd över vad hon hade presterat. När jag har skrivit färdigt ska jag tillaga en potatis- och rödbetsgratäng och Winnerbäcks senaste går på repeat. Han har gjort det igen. En låt som nästan är i närheten av hans "Elegi". En given succé i mina öron. Den lär inte spelas på RixFM eftersom de tycks bojkotta Lasse där.


Ha en fredag full med glädje!!


 

Stella!!! om ni inte ser det.....


Något har lossnat....runt handled och vrist.... 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards