Alla inlägg den 31 oktober 2015

Av Sofia - 31 oktober 2015 17:13

Rubriken är lite häftig tycker jag. För det första, att det överhuvudtaget finns underlag i detta samhälle att driva en biograf.... För det andra, att det visas en sån klassisk filmpremiär. För det tredje, att vi råkade få syn på kvällens evenemang när Jonas av en slump ville visa mig BIO'n på förmiddagens promenad. Kl 18.00 blir det Bond - härligt!!!!

Dagen har i övrigt innehållit en historisk utflykt. Dels åkte vi förbi Ljunganäs för att se farfar John och farmor Hildurs första ställe - där de levde som nygifta. Sedan åkte vi till Ryd för att se gården "grunden" till det hus där min farfars farfar bodde. Häftigt!!! Han hette Sven...nånting eller Samuel.... ;) Efteråt åt vi en suveränt god älggryta som hade puttrat i flera timmar på spisen. Mor hade med sig en äppelkaka som var mums på riktigt!

Snart Bond-premiär! Undra just om fleece går an för röda mattan o alla fotoblixtar....

Ha en go lördagskväll!!

Mamma, pappa o jag vid min farfars farfars gård (en gång i tiden).

Mamma, pappa, Jonas mamma Birgit o Jonas

Vacker vy

Landsbro's eget filmpalats

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards