Alla inlägg den 17 februari 2019

Av Sofia - 17 februari 2019 19:06

Det händer inte så särskilt ofta att Jonas o jag sätter oss framför TV?n efter söndagsfrukosten - typ aldrig. Idag var det dock ett riktigt måste. Satt o satt - jag fladdrade lite upp o ned av nervositet. Frida Karlsson skulle göra världscupspremiär i Italienska Cogne. Efter hennes härliga JVM guld på längdskidor tidigare i år fick hon nu chansen att åka bland seniorer vilket såklart är tuffare. Det glädjande beskedet att hon får en VM-biljett i Seefeld kommande vecka är sååå stort och häftigt. Blott 19 år!

Å som hon åkte idag. Det är ju inte bara det att hon åker fort och med full kraft, hon åker så snyggt. Hon ledde i första delen av loppet och placerade sig sedan på en sjundeplats. Fantastiskt bra gjort. De höga höjden var så klart tuff men även att hon inte var, som hon sa efteråt, riktigt nöjd - så är vi det!!

All lycka till i veckan Frida. Vi håller tummarna hårt för att du får starta på flera lopp och att det går bra!!!

Vi bjöd oss själva på middag till Torset idag. Överraskade mamma igår med det beskedet och eftersom vi var sex pers som kom lovade jag att fixa med oss mat. Kycklingsallad o sen fick vi under OSTKAKA!!! (som mor gjort). Mamma o pappa hade naturligtvis oxå följt Frida i spåret o jag tänkte på pappas bror Uno som då är morfar till Frida. Han och fru Gullan följde sina duktiga flickor på loppen. Tänk om de fått uppleva Fridas framgångar i verkligheten. Jag vet att de ser och vet - från en annan plats.

Såg i min femårsdagsbok att för ett år sedan, exakt idag, var Jonas o jag i Hallby o bevittnade en överlägsen Frida då hon vann SM där. Dråpligt att precis ett år sedan gör hon debut i världscupen.

När vi kom hem sprang jag en runda. När jag sprang där tänkte jag på Frida. Undra hur det känns att anstränga sig hårt på den där höga höjden de befann sig på idag. Jag springer på 300 möh o tycker det är jobbigt - i varje fall de två sista km av 12.

Ha en härlig söndagkväll!!

Så bra gjort! Heja Frida!!

Middagsmys i Torset

Vår på bordet och i luften

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards