Direktlänk till inlägg 2 september 2023

Nässjö på kartan

Av Sofia - 2 september 2023 19:30

Igår fick vi finbesök. Johanna kom från Borås och även Henry och Alexandra plockade vi upp för en kväll i Solbacka. Vi tog ett varv på stan och jag visade Johanna den otroligt fina väggmålningen som invigdes i torsdags. Hon älskade den från första stund. Det kan tilläggas att även staden Borås har många fina väggmålningar.

Jag närvarade vid själva invigningen och det blev en ljus och fin och dessutom solig stund. En hel del folk hade samlats och det blev tal och tack till Natalia Rak som skapat den. Kultur- och fritidschefen Anna Sandborn talade varmt om målningen och det gjorde även KSO Sara Lindberg.

Väggmålningarna i Nässjö sätter verkligen Nässjö på kartan och den senaste i raden är inget undantag. Så fin! Otroliga färger och man blir verkligen glad av att betrakta den.

Igår kväll käkade vi fyllda hemmaodlade paprikor. Köttfärs och tomat och god ost fick fylla dem. Glömde ta bild. Senare på kvällen kollade vi fotoalbum. Kvällen blev natt - fort!

Idag har jag njutit av solen i Eksjö stad. Helt fantastiskt skönt att gå en shoppingrunda med Stella. Hon tyckte att en grå, mjuk stickad klänning på Carlos var jag så jag provade den och det var jag. Lite för dyr men den kommer att bli använd. Det kände jag. Den gick på unna-mig-kontot.

God kväll!!

Såklart man ville fotograferas med Natalia Rak.

Med mina fina kollegor. Kent och Sara.

Efter frukost idag. Kidzen ville knappt lämna paradiset

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards