Direktlänk till inlägg 3 september 2023

Grattis mamma och pappa!!

Av Sofia - 3 september 2023 17:53

Idag firar mor och far bröllopsdag. För 63 år sedan idag gifte de sig i Vallsjö kyrka i Sävsjö. Bra jobbat och få förunnat! Grattis till mig, mina syskon, barnbarn och alla andra nära och kära som får uppleva dem, att de finns kvar.

Jag minns när vi 2020 hade överraskningsfest för dem här i Solbacka. Då var det diamantbröllop och de firade 60 år. David och Stella hade klätt ut sig till Gunilla och Kenneth som brudpar. David i sin studentkostym och Stella i min gamla bröllopsklänning och delvis även mammas. Nederdelen hade även hon, överdel omsydd. Det var en fantastisk kväll, fint väder och trots pandemitider kunde vi träffas då vi inte var så många. Brudnäbb Charlotte tillika min kusin samt make var inbjudna. Så kul! Glömmer aldrig hur paffa mor och far blev när David och Stella tågade ut i vårt vardagsrum till Mendelsons.

Nu har vi badat i ett halvår. Från april till september. Mer frekvent under maj och juni kan konstateras. Idag var det lite ruggigt men inte så kallt som jag trodde. Det var dock otroligt skönt att sätta sig i bastun efteråt.

Ha en fin söndag! Å glöm inte bort att vara tacksam. För alla du har runtomkring dig.

63-årig bröllopsdag idag! Grattis mor och far!

Överraskningsfest för tre år sedan. Då var det diamantbröllop - 60 år!!

Bad 3 sep

Väldig nöjd - efteråt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards