Direktlänk till inlägg 10 september 2023

Sensommarmys

Av Sofia - 10 september 2023 14:31

Sensommarvärmen har kommit med besked. Tror knappast att det är sant när man går i binkini ned til badplatsen och faktiskt längtar efter ett bad. 10 september och 24 grader varmt. Kan tilläggas att vi hade avverkat en lång promenad innan dess. Det var varmt att gå och vi tog en paus i Räfsnäs, mittemot. Ljuvligt skönt.

Hela helgen har varit skön. Igår frukost ute.
David och Matilda kom på tidig lunch. David skulle stå i målet senare igår, i Vänersborg och den pastan hjälpte till. Han höll nollan och Nässjö IF vann med 3-0.

Jonas, jag och Stella tog en båttur och tog med fika. Åkte till Kullön. Ljuvlig stund. På eftermiddagen satt Stella och jag och virkade på altanen. Känns konstigt att virka en halsduk till vintern i denna värmen men vi vet ju. Kylan kommer. Är faktiskt riktigt nöjd med mitt val av garn och det är en otroligt avkopplande syssla. Stella virkar ett skydd till nyinköpt bärbar dator.

Henry och Alexandra gick ut till Solbacka och vi alla hjälptes åt att laga middag. Grillad lax och kyckling, stekta kantareller bl a. Gudomligt gott!

En riktigt härlig dag i Solbacka! Med underbart sällskap. Hela dagen.

Ha en fortsatt söndag!!

En ljuvlig morgon i paradiset

Lunch med David, Matilda och Stella

Båttur

Fikade på Kullön

Avkopplande

Bror och syster - Henry och Stella

Härlig kväll

Utmattad kisse framåt kvällen

En paus på dagens promenad

10 september och riktig sommarvärme

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards