Direktlänk till inlägg 15 september 2023

Flaggan är hissad

Av Sofia - 15 september 2023 21:53

Idag har jag hissat flaggan. Den största anledningen var nog faktiskt kungen 50 år på tronen men så hade jag ju namnsdag tillika mamma och främst mormor som hette just SIGRID i tilltalsnamn. En Sigrid försvann i samband med att Elin blev Henry för även denna lilla flicka döptes till namnet. Mormor dog 1968, två innan jag föddes så jag fick tyvärr aldrig träffa denna underbara människa. För jag förstår att hon var just det, underbar. Det finns talade minnen om henne och foto och hennes helt fantastiska dikter. Har jag fått nåt av henne så är det just det, lusten och kärleken till att skriva.

Åter en vecka har förflutit. En vecka med sol, reflektion, hopp och massor av kärlek. Kärleksveckan pågår i Nässjö kommun och det borde vara så 52 veckor om året men just nu är det regnbågsfärger i Nässjö. Pride-flaggan är hissad utanför stadshuset - en go känsla i magen. Många evenemang i kärlekens tecken. Konsert i Stinsen Arena i onsdags. Under rådande omständigheter var jag inte där men jag fick uppleva glädjen hos dem som besökte den. Ett fantastiskt arrangemang med Triple and Touch, Dregen och Cazzi Opeia och en kör på ca 500 ungdomar, nioende klass från Nässjö kommuns skolor. Star for life. Våga drömma!

Gårdagskvällen tillbringade jag framför Zoom med gröna centervänner. Vi hade bjudit in Rickard Nordin, Centerpartiets talesman energi för en dragning och dialog. Blir sååå imponerad av människor som är så proffsiga och fångar intresset i över en timme. Såå bra! En kille från Hult utanför Eksjö tillika riksdsgskompis med min bror.

Sov gott!!

Septembermorgon

Ett stopp på vägen till jobbet. Vackert!!

Kärleksveckan i Nässjö kommun

Regnbågsflaggan är hissad men vajar inte så mycket när det är vindstilla

Idag flaggar vi för Sigrid och kungen

Min kommunalrådskompis Sara Lindberg var på konserten Star for life.

 
 
Ingen bild

Rickard N

18 september 2023 19:13

Tack för att jag fick komma förbi och trevligt att det var uppskattat!

Sofia

19 september 2023 15:46

Stort tack själv! Det är så inspirerande att höra dig och du utstrålar verkligen kunskap!!
Hälsningar Sofia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards