Direktlänk till inlägg 10 oktober 2023

Vitaminer i dubbel bemärkelse

Av Sofia - 10 oktober 2023 19:38

I natt har jag sovit bra. Inte vaknat 38 gånger och behövt dricka och ta Alvedon och hosta. Inte igenkorkad näsa och hostan har hållit sig lugn. Den kommer mest när jag äter konstigt nog. Som om mat i munnen och i halsen liksom retar upp.

Kände mig så pass pigg att jag bestämde mig för att gå till jobbet. Bad en stila bön att jag inte skulle få någon hostattack under dagens möte. För jag vet själv hur jag reagerar när folk i min omgivning hostar och fräser. Stanna hemma, tänker man.

Intressant dag och mycket bra. Budget 2024 är beslutad i kommunstyrelsens arbetsutskott och även om det aldrig är roligt med en snål budget så vet ALLA att det kommande året är riktigt tufft. Å Nässjö är inget avvikande. Många kommuner dras med tuff tider inför 2024. Regeringen har verkligen inte varit särskilt generösa med utdelningen, tyvärr. Nu ska budgeten beslutas i kommunstyrelsen och sedan slutligen i kommunfullmäktige i slutet av november.

Fick under dagen några underbara bilder från dagens arbete i Torset där mina föräldrar har haft skördefest. Finaste älskade pappa som alltid lyckas med morötter. Dessa bilder ger verkligen energi, en riktig vitamininjektion. I dubbel bemärkelse. För närodlade morötter är ju så nyttigt.

Ha en go kväll!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards