Direktlänk till inlägg 23 november 2023

Lilla julafton är över

Av Sofia - 23 november 2023 20:41

Så var lilla julafton över för den här gången. Budgetsammanträdet Nässjö kommun är unikt. Unikt långvarigt och verkligen en höjdpunkt för alla ledamöter i kommunfullmäktige. Det började kl 8.30 och vi var i mål 17.30 Rekord ändå i snabbhet. Vi fick aldrig ta vår kvällsfika på Princess som vi brukar.

Jag startade dagen 06.30 och slutförde mina förberedelser inför mötet. Har förberett mig mentalt länge och jag var riktigt taggad. Jag spann vidare på jul och att man känner sig som en elak jultomte som inte delar ut julklappar- pengar till förvaltningar. Att andra tomtar - vissa i oppositionen som hittar pengar genom att ta från redan befintliga ramar och resurser, för att ge till andra.

Jag gick till o med upp på studs idag vilket inte händer så ofta. När SD förnekar klimatförändringarna och inte tycker att kommunen ska ägna sig åt klimatpolitik. Alltså då tänder jag till. Arbetet måste väl utföras i kommunerna, alla måste bidra, varje individ. Det är som att bara prata fred i FN utan att hålla sams med sin granne.

Är helt slut efter dagen men det gick jättebra. Samverkan Nässjö fick igenom sin budget. Vi klarar det här tillsammans inför 2024. En bra dag och många bra diskussioner. Tackade mina centervänner för ett gott jobb. Å jag är tacksam att få styra kommunen ihop med Sara, Kent och Kim.

Godnatt!!

Tidig start på dagen. Många timmar i stadshuset

Gick o köpte pepp på Coop till vårt gröna gäng

Många omröstningar idag

In action. Web-sändning och närradio hela dagen

Go lunch på Akropolis med mina centervänner

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards