Alla inlägg den 20 april 2009

Av Sofia - 20 april 2009 20:32

"Alla de dagar som gick - inte visste jag att det var livet"


Jag läste det för många år sedan och önskar jag kunde leva lite mer efter mottot "Carpe Diem". Men hur fångar man dagen när den går i 120 knyck? Idag har det gått så fort så jag har inte ens hunnit äta min dagliga ranson av mörk choklad. Å DÅ är det illa!! Trots en massa strul känner jag mig faktiskt glad ändå.. Det har känts helt ok o kanske är det för att jag har "andats lugnt" - det går inte bättre för att man stressar!


Min son David hade varit på "bondgårdsbesök" idag med klassen. Han var eld å lågor för äventyret. Trots att han "nästan" har fri tillgång till sina morbröders ladugård blir besöken tyvärr för få. Med nyinköpta stövlar och mackor utan smör (vilket var väldigt viktigt) begav han sig till skolan idag. Han berättade med liv o lust om kossor, mjölkrobotar, kalvar som slickade o allt de fått smaka - mjölk, yoghurt, smör (till mackan). Ögonen riktigt lyste när han återgav dagen - han kan konsten - han har med andra ord fångat denna dag, måndag den 20 april.

Carpe Diem

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards