Direktlänk till inlägg 26 april 2021

Att besegra en rädsla

Av Sofia - 26 april 2021 19:35

Herre Gud o Co's text för dagen är "Ibland måste man flytta på sig själv för att komma framåt". Ja jag har kommit framåt idag och jag tog mig från punkt A (Solbacka) till punkt B (tandläkarstolen). Det är en bedrift bara det.

Hela förmiddagen gick som i en dvala. Fasansfullt ont och varje gång tungan gick emot min tand kändes det som att jag skulle svimma. Skulle vara på jobbet kl nio o en nätverkstekniker från HIT fixade en inställning i min dator så båda mina skärmar fungerar hemma. Å det fungerade fint dessutom när jag kom hem. Pratatade tandläkarskräck med några kollegor och jag är inte direkt ensam. Tom samma tandläkare när vi var små var orsaken i ett av fallen...

Kl 12.30 var det dax. Ljudet av ett tandläkarborr i över en timme. Ja jag fick beröm av den mycket gullige tandläkaren och sköterskan. Jag returnerade berömmet. Att de gjort ett bra jobb och samtidigt stått ut med mig. Jag sa vid nåt tillfälle att jag tyckte det var orättvist - jag sköter mina tänder enligt konstens alla regler men ändå blir det såhär. De sa att det syntes - mina tänder var så fina men gamla lagningar håller inte för evigt. Några sprickor i tanden var orsaken och i bästa fall klarar det sig med en rotfyllning - i värsta fall drar de ut tanden. Å över min döda kropp att borra i ett implantat så skulle så vara fallet - då får ja skratta högt med ett hål i tandraden. Tack o lov är det långt bak.

Att sitta här framför brasan (när bedövningen har släppt) och äta och dricka UTAN att känna smärta. Ja, det är ju något helt normalt men jag är oändligt tacksam och problemen som jag i det vardagliga livet betecknar som problem finns inte. Nu leker livet. Helt underbart. Bara det nu håller ett tag så det räcker med rotfyllning. God help Me! Jag har små sår på mina händers ovansidor - jag rev antagligen mig själv under dagens prövning.

Ha en underbar kväll!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards