Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Sofia - 24 oktober 2010 20:15

Det har varit en maffig dag. Övning i N Solberga kl. 11 - 15.15 varav 3 timmar med Göran o Ken. Hem (lydde hastighetsskyltarna), slängde i mig lite mat och bytte om. Iväg med familjen och sen var det DAX. Adrenalinnivån var hög och jag var jättenervös. Den repertoar vi övat på 4 torsdagar satt som den skulle men nu hade ju grabbarna i T & T lite nyheter med sig i bagaget... Allt av det nya blev väl inte perfekt men jag tror inte publiken märkte nåt? Hur som helst - kvällen var fantastisk. Utan att överdriva kan jag nog påstå att det var mitt livs musikaliska upplevelse. Att sjunga ihop med andra människor i kör är en gemenskap som inte går att beskriva - den måste upplevas. Vad gör det att regnet piskat i två hela dar när man får sjunga för fullsatt kyrka och med dessa gossar i T & T??


En körmedlem föreslog att vi skulle träffas efteråt för att "prata" ihop oss innan vi skiljs åt i vinden på var sitt håll. En mycket bra idé för det BLIR verkligen ett vakuum efteråt när man övat så intensivt inför ett evenemang som detta. Det roligaste under kvällen var när Göran gjorde en liten parodi på Whitney Houstons "I will always love You". Skrattade så jag knappt kunde sluta och eftersom jag framfört dito sång hyfsat nyligen blev det på ngt sätt ännu roligare...


Ken o Göran är enormt proffsiga och att få uppleva deras röster, spel och show på nära håll var en riktigt kick. De fick igång även publiken och hela kyrkan gungade. Jag är tveksam till om jag kan låta bli att åka till Solberga på torsdag.............


  

Under övning. Ken käkar macka men sjunger lika bra ändå....


  

Bildkvaliteten är inte den bästa.. Ulf satt på bänkrad 11...


  

Norra Solberga kyrkokör - norra Europas bästa kyrkokör enl. vad prästen sa ; )


  

Pata pata.... (det gick jättebra att stå bredvid en bas även om vi inte sjöng samma stämma ; )


Av Sofia - 24 oktober 2010 10:24

Jag vet inte riktigt varför brudparet valde höstbröllop! Gårdagens snö-regn-blask o låga temperatur gör min undran ännu starkare. Måste vara någon speciell dag - typ de träffades exakt denna dagen för x antal år sen. Lite trevligare väder förra gången bröllop stod på programmet. Nog för att solen även kan lysa vid denna årstiden men chansen är dock mindre.


Väl inne i Kaga kyrka (Linköping) var det varmt, vackert, intimt, kärleksfyllt och lyckligt. Vackra Hanna och hennes Magnus lyste ikapp med himlens stjärnor (finns ju inga på dagen - jag vet men alla vet ju hur de ser ut). Sången gick jättebra och än en gång får jag stå o tänka på rotmos för att inte tårarna ska trilla - "Du är allt jag nånsin drömt om, hela livet vill jag ge".


Bröllopsfesten var underbart god (medlehavsbuffé) och eftersom c a 5 av kvällens 30 bröllopstal avfyrades innan middagen höll jag på att dö av hunger innan första matbiten hann ner i magen.... Men gott, gott, gott! Dansa fick jag oxå göra. Jättebra musik och pappa gjorde i vanlig ordning festens kvinnor lyckliga - för som få!!


Nu strax till övning inför kvällens konsert i N Solberga med Triple & Touch. Ska bli sååå kul även att jag hade velat se mina barn lite mer denna helgen....


  

Hanna o Magnus på väg ut ur kyrkan.


  

Vacker!!!!


  

Bröllopsvalsen!!


  

Min äldsta moster Anna-Lisa (tillika brudens mormor), hennes make Gustaf, far o mor (som hade kvällens läckraste klänning)


  

Sofia Holm Storme = "Kusin till brudens far. Sångfågel som gärna springer ett varv i Göteborg. Gift med 64"

Ulf Storme = "Ser till att snail-mail kommer fram till rätt plats och i tid. Brinner för bandy. Gift m. 49"

Ovan hämtat från festens bröllopshäfte!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards