Alla inlägg den 10 december 2010

Av Sofia - 10 december 2010 20:42

Kärleken till sången och kärleken till uttrycket driver mig... Något måste det vara när man vaknar upp en sån här dag och vet vad man tackat "ja" till. Att sjunga på en begravning där man har synnerligt starka personliga band till den avlidne är svårt. Å det var extra svårt idag. Vet inte riktigt vad det berodde på. Kanske för att dagen var så gnistrande, kanske för att man får se sina kusiner - nyss förlorat en far, kanske eller rätt mycket för att snart är det någon annans tur i ens närhet - vill inte ens nämna ordet mor och far i sammanhanget  - men måste - "livets gång" heter det - men så svårt att ta in. Kanske är vi dåliga på att umgås med döden. Det är något helt naturligt men känns aldrig så när det drabbar oss själva.


En sån otroligt fin begravning det var idag. Orden i kyrkan, talen på minnesstunden - allt gjorde detta till att man automatiskt tänkte "tänk om Kalle fått vara med". De 4 barnen och de 10 barnbarnen hade gjort ett bildspel vilket var fantastiskt. Bilder på Kalle från ungdomen och uppåt blandat med vackra bilder på ljus och hjärtan samt en tänkvärd mening från vart och ett av barnbarnen (i åldrarna 13--30 år). "Första gången jag vann över morfar i yatzy, då gav han mig en ficklampa som jag alltid sedan burit med mig"....


Det var många som höll fina tal, däribland min egen far. Han tar inte till orden så ofta men när han väl gör det är det oerhört tänkvärt - direkt från hjärtat!!


Jag tänker inte skriva ett ord om Idol-finalen vilken jag sitter framför nu.. Passar liksom inte in en sån här dag. Tar det i morgon!!


Alla tankar till moster Karin ikväll o mina kusiner Hans, Maria, Anna och Elisabeth med familjer!


Fridens!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards