Alla inlägg den 18 december 2010

Av Sofia - 18 december 2010 20:04

Nu är den klädd! Granen! Ljus, kulor, glitter o så obligatoriska stjärnan i toppen! Vackert för att inte benämna resultatet otroligt tjusigt. Barnen har ju med åren förstått att "små kulor längre upp, stora kulor längre ned". Då mamman tjatat i ett antal år så går det ju så småningom in... Det är även en fördel om plastkulorna är på nedre regionen och de sköra av glas är långt uppe å detta beror helt å hållet på katterna. Dock har de varit rätt lugna...än så länge...


Har tagit min första löparrunda på flera veckor. Idag var det BARA minus 5 här så det var helt ok. Klädde på mig för mycket ändå men stegen gick lätt, turen var mycket skön. Man halkar ju runt lite men syret och flåset, balsam för en liten lessen själ att springa på Nässjös gator.


Idag har varit en lessen dag. Ett fruktansvärt öde i form av sjukdom har drabbat min barndomsvän. Hon är så "nära" trots att vi inte umgås idag. Vi var så tighta o vi har så mycket minnen från bekymmersfria år i Norra Sandsjö. Å om jag kunde besegra sjukdom med hjälp av ljusa o glada tankar. Krya, krya på dig vännen och kämpa på tillsammans med din familj! Tänker på dig ofta, ofta!!!!


Å så får man den där känslan. Känslan av att alla bekymmer blir tillintetgjorda. De vardagliga problemen blir till droppar i havet när någon närstående blir allvarligt sjuk. Tänk om man kunde vara så tacksam för livet som jag är idag ALLTID!!!!


Kram

  


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards