Alla inlägg den 14 december 2010

Av Sofia - 14 december 2010 21:14

..var det inte på Stjärnfallet ikväll men väl Luciafirande.. En mycket gulligt litet Luciatåg spatserade från skolan ut på skolgården där brinnande vedkorgar i järn brann men värmde föga. Attans vad kallt. Ingen aktivitet för en mamma som efter två minuter hade stelfrusna fötter... Den glömda mössan gjorde väl sitt till. Men barnens sång och glada uppsyner värmde oss vuxna. De såg ut som stoppade korvar...lr mer som Michelin-gubbar (för de är ju faktiskt vita) med alla sina termokläder under lusselinnen. Vissa var nissar och en o annan pepparkaksgubbe/gumma fanns det med. Jag får aldrig till några riktigt bra kort på alla barnen..men några stycken på Stella blev det.


Sånger som "Sätt dig på bocken", Staffan var en stalledräng" ljöd och barnen var glada och såg inte ut att frysa ett dugg. Sen blev det varm glögg o pepparkakor. Det var första Lucia't utomhus i vår familj och idén är ju bra. Alla slipper trängas inomhus eftersom det är platsbrist redan utan alla föräldrar/mor- och farföräldrar. Eventuell smitta som flyger runt dör antagligen redan vid minus 2 och eftersom det nu var minus 10 och dessutom snålblåst fanns det nog inget som kunde spridas...


Ett par timmar extra på jobbet ikväll och nu är man rätt färdig. Hallå - nog för att jag tycker tiden går fort men i morgon önskar jag det vore den 23:e dec för då är jag LEDIG!!!!! Men vid närmre eftertanke är det jobbets julfest i morgon så DÅ ska jag INTE vara ledig!!!!


Natti!!!




  

En liten michelin...jag menar tärna!!


  

Tre små tärnor - bästisarna Tuva, Maja o Stella!!!

  

En sån där kass bild å jag tänker mest på "Voffår gör di på detta visset, voffår då då??

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards