Alla inlägg den 11 december 2016

Av Sofia - 11 december 2016 19:58

Denna dagen var fulltecknad för början till slut men den slutade inte riktigt som var menat.. I skrivande stund skulle jag egentligen suttit i Sapa Arena o kollat en bandymatch mellan Davids NIF's P16 och dito VBK. Nån i deras lag var visst sjuk så matchen blev inställd.... Inga vidare kommentarer om det men visst är det trevligare att flytta en match om möjligt istället för Walk Over...

Dagens schema var middag i Torset o vidare till Vetlanda o hälsa på Johanna o Alexander samt katten Zelda. Därefter skulle vi samtliga kolla bandy. Hade trots kylan i Vetlandas "plåtburk" sett fram emot en spännande match. Dock fick jag väldans mkt gjort hemma istället....

Middagen hos mina föräldrar var såååå god o där fanns även bror Pelle o Monica. Fikat hos äldsta tösen var oxå sååååå mysigt o det är en spännande upplevelse med thé istället för kaffe till lussebullar o pepparkakor. Deras kaffe var slut..... När jag åkte hem slog nästan blixten ned i mig. Av saknad efter Johanna. Hon är stor nu. Hon har ett eget liv. Å jobb, kompisar och annat ger inte utrymme till så täta träffar. Jag längtar till juldan när vi alla åter är samlade.

Hursomhelst spelades en match i familjen idag. Jonas son Pelle vann med Nybro Vikings idag. Gött! Igår förlorade tyvärr Ottawa mot LA Kings. Matchen sändes på en betydligt mer behaglig tid än brukligt (började kl 22.00) men inte ens en HDMI-kabel fick mig att vara vaken hela matchen. Somnade som en klubbad säl en halvtimme in i matchen..

Ha en fortsatt fin tredje advent!

En bild när alla är samlade

Gofika hos Johanna o Alexander

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards