Alla inlägg den 13 december 2016

Av Sofia - 13 december 2016 19:20

Idag startade dagen på bästa sätt! Nässjö Lucia gjorde ett av sina 38 besök hos oss på Vipan. Jag vet inte varför jag blir så oerhört berörd varenda år. Förutom att det är oerhört vacker sång och fin versläsning får det mig att minnas mina egna tåg från barndom och ungdom. Var alltid med i Torsets byalags Lucia (eftersom jag är född där). Mamma tog sedan över ledarskapet för evenemanget o det var det extra naturligt förstås. Som 16-åring fick jag avsluta med den åtråvärda huvudrollen o hade levande ljus i håret. I Norra Sandsjö kyrka var det extra stämningsfullt som det ju alltid blir i en kyrka. Sången "Det lider mot jul" eller som den snarare benämns "Det strålar en stjärna" var min sång. För alltid i hjärtat en bevarad favorit.

Det lät så vackert i morse o de är som alltid så imponerande duktiga. Alltid helt a capella o tonerna i stämmorna sitter där de ska. Ja, jag fick använda servetten denna gång oxå o det var inte bara till senap på handen från skinkmackan.

Vårt café var fint dukat o vi fick alla plats jämfört med gamla fiket. En härlig start på dagen!! Vi kan kalla det för en kommunalanställds lyx!!!

*********************
När första ljuset brinner står julens dörr på glänt, och jubelpsalmer klinga i helig tid advent

När andra ljuset glimmar vi höra löftets ord, om konungen som kommer med frälsning till vår jord

När tredje ljuset tändes i kulen vintertid, vi höra himlens klockor som ringa fröjd och frid

Vi ser i fjärde ljuset en stjärna underbar, som ger på tiden gåtor, ett evighetens svar

Nässjö Luciatåg 2016 (Lucian är dotter till min BU-kollega Anna Gerebo så det var lite extra kul)

Många ska få plats!

Lucia i Norra Sandsjö kyrka 1984 o jag är längst till vänster. Min kompis Sus längst till höger. Lucia Lill Martinsson f. Adolfsson. Minnen!!! <3

Lucia dito plats 1986. Ja, hela ungdomskören hjälpte till även om man varit Lucia tidigare år!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards