Alla inlägg den 3 april 2019

Av Sofia - 3 april 2019 19:41

Dagens inlägg får avhandla det negativa först. Sedan avslutar jag med det positiva!

Igår var INGEN rolig dag. Förvisso en bra arbetsdag men slutet av dagen blev väl sådär. Kl 15 skulle vi träffas - några i politiken och ledningen för barn- och utbildningsnämden. Prata besparingar i solidarisk anda. En förvaltning har gått megaminus. Alla får hjälpa till nu, för att få Nässjös ekonomi på fötter. Rättvist eller inte? Jag är kluven. Visst - man ska bidra alla men i mina ögon har BU stenkoll på sina slantar, Tekniska likaså. Ja, det är sååå sorgligt. Sedan VET jag att det går att effektivisera om man försöker se vissa saker med andra ögon. Man behöver inte alltid vara bäst i klassen. Sänkt ambitionsnivå. Du kan uttrycka det hur du vill. Tekniska har fått nya tunga uppdrag - vi ska oxå skära ned personal. Hej o hå! Jag kanske skulle funderar på att gå ned till heltid...

Min sambo brukar bre mina mackor jag ska ha med till jobbet. Urgulligt! Idag var de ännu gulligare. Tog ut paketen ur kylskåpet o såg fina ritade hjärtan på folket. Kärlek i hela kroppen. Kärlek i paket. De var mycket goda vid nio.

Avslutade dagen med en löparrunda. Till skillnad från i söndags sprang jag längre och snabbare o det kändes helbra. Det är en typ av lycka. En annan typ av lycka är grill på gång och både Henry o David är hemma. Stella är på väg.

Ha en fortsatt go kväll!!!

Kärlek i paket

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards