Alla inlägg den 23 juni 2021

Av Sofia - 23 juni 2021 17:13

Carpe Diem - fånga dagen. Ett uttryck som är urvattnat och uttjatat kanske (fråga min äldsta dotter Johanna, ha ha). Men faktum är att det ligger nåt i det där uttrycket. Men hur ofta fångar vi faktiskt dagen? På riktigt? Det är lätt att säga men svårare att känna. Man jobbar, man fixar det, o så ska man hinna lite till o så bara det och vips är det dax för kudden.

Just nu i skrivande stund fångar jag dagen. Vardagen. Solens milda eftermiddagsken lockade mig ned till badstranden när jag loggat ur datorn och jag är helt allena. Ett skönt dopp och några simtag. Skulle väl egentligen städat av huset och naturligtvis då ha hunnit det innan fotbollen börjar kl 18. Å vattna upp växthuset och och och?

Men jag fångade dagen och njuter en stund i vardagen här. En riktigt go känsla. Kanske är det lite lättare att fånga stunden när midsommar strax är här, semester och ledighet ligger framför mig. Såklart är det så.

David hade med sig ett stort paket hem idag. Splitter nya benskydd till kommande bandysäsong. Stora och fina. Härligt att se hans glädje.

Heja Sverige!!!!

Salig grabb

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards