Alla inlägg den 24 juni 2021

Av Sofia - 24 juni 2021 18:37

Finns det nåt somrigare än pappas näve hålla upp det första ståndet av nypotatis? Från egen gård. Eller min egen näve nästan full av smultron som växer intill vår altan på grusgången. Nästan lite ogräs men jag har inte hjärta att riva bort plantorna och smaken av några stycken i munnen är gudomlig. Mor o far håller som bäst på att stöka inför morgondagens tillställning av midsommarafton och jag är glad för att de har orken till det. Det är mammas äldre syskon som kommer o Jonas mor och nån mer. Färdtjänsten går för högtryck till Torset i morgon med andra ord.

Vi förbereder oxå för midsommarafton. Jag önskar mig dagens väder i morgon, behaglig värme och inte stekande sol. Men man får oftast inte välja väder. Vi får se hur det blir och göra det bästa av det som erbjuds.

Idag har jag varit flexledig, städat och fixat sånt som man inte direkt orkar när det är 32 grader utomhus. Åkte till stan med Stella och vi lunchade på Coco Thai och satt ute. Har inte lunchat ute på lokal på evigheter. Gott o mysigt! Gick till bokhandeln och köpte 4 pocketböcker. Det har jag gjort lite till en tradition inför varje semester. Målet är såklart att läsa dem.

Gårdagens fotbollsmatch var riktigt kul. Så roligt att det går Sveriges väg hela vägen. Nu stiger spänningen. Efter vinsten åkte Stella och David kajak en stund på spegelblank sjö. Vilken kväll!

Ha en fortsatt fin kväll!

Pappas näve och egen potatis

Min näve o goda smultron

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards